Pasarelele montate cu scandal pe DN1 nu ne-au scăpat de aglomeraţie, dar au salvat zeci de vieţi

Pasarelele montate cu scandal pe DN1 nu ne-au scăpat de aglomeraţie, dar au salvat zeci de vieţi

Asta datorită controversatelor pasarele pietonale amplasate anul trecut în mai multe staţiuni de pe Valea Prahovei. Gândite pentru a fluidiza zona, pasarelele au contribuit decisiv la scăderea numărului de accidente grave pe acest sector de drum.

„Nicio persoană nu şi-a pierdut viaţa în accidente rutiere pe DN1, tronsonul Comarnic-Azuga-Buşteni, de la instalarea pasarelelor pietonale, a semafoarelor inteligente şi a separatoarelor de sens”, informa ieri Inspectoratul General al Poliţiei Române (IGPR). Este prima oară după mulţi ani când Poliţia Rutieră se poate lăuda cu o astfel de performanţă.

Trafic mai fluent şi sigur

În august 2013, în zona staţiunilor turistice de pe Valea Prahovei, au fost instalate patru pasarele pietonale - una în Comarnic, două în Buşteni şi una în Azuga. Acestea au permis desfiinţarea a şapte treceri de pietoni din cele trei staţiuni. Tot pentru fluidizarea şi siguranţa circulaţiei, au fost montate separatoare de sens în centrul staţiunii Buşteni, dar au fost instalate şi semafoare inteligente.

“La un an de la implementarea acestor soluţii, din analizele efectuate de către Poliţia Rutieră a reieşit că în cele trei staţiuni turistice, pe artera tranzitată de DN 1, numărul accidentelor rutiere grave şi al consecinţelor acestora a fost redus semnificativ”, mai precizează IGPR.

Lucrările au fost coordonate de Direcţia Rutieră, din cadrul IGPR. Costul celor patru pasarele pietonale a varit între 70.000 şi 99.000 de euro.

Construirea celor patru pasarele care traversează DN 1 a fost o măsură provizorie, până la realizarea construcţiei autostrăzii A3 tronsonul Comarnic-Braşov.

Decizie controversată

Iniţial, decizia Poliţiei de a instala pasarele în cele mai aglomerate sectoare de pe DN1 a fost privită cu neîncredere de către şoferi, dar şi de către pietoni.

Cele mai vehemente acuze au vizat graba în care au fost proiectate instalaţiile, care nu au fost gândite şi pentru persoanele cu dizabilităţi.

Montate la mare înălţime, pasarelele sunt o adevărată provocare pentru vârstnicii care îşi dau sufletul pentru a urca scările, iar pentru persoanele cu dizabilităţi, care se deplasează în scaune cu rotile, traversarea lor este imposibilă. Soluţia în acest caz rămâne mica înţelegere cu şoferii din trafic.

Alte critici au avut în vedere considerente estetice. Astfel, pasarelele ar strica imaginea staţiunilor.
„Eu salut iniţiativa Guvernului de a lua măsuri de fluidizare a traficului pe DN 1, dar soluţia pasarelelor este în contrast major cu felul în care arată una din cele mai frumoase zone turistice din ţară, Valea Prahovei. Estetic, pasarelele arată groaznic, înălţimea la care au montate este foarte mare, nu pot fi folosite de persoanele în vârstă şi sunt inutile pentru persoanele cu handicap. În plus, nu cred că era cazul să facem educaţie oamenilor prin garduri de protecţie, de 1,20 metri. Atât primarii cât şi locuitorii din staţiuni sunt foarte nemulţumiţi“, declara, anul trecut, preşedintelui PNL Prahova, deputatul Mircea Roşca.

Accidente grave, soldate cu 51 de morţi

Poliţia afirmă că fluenţa traficului rutier pe DN1 a crescut considerabil, timpul de parcurgere a tronsonului Comarnic-Sinaia-Buşteni-Azuga reducându-se, în medie, de la 2 ore, la 40-60 de minute, în week-end şi în sărbători legale.

Din anul 1999 şi până în august 2013, când au fost montate pasarelele pietonale, în localităţile Comarnic, Buşteni şi Azuga s-au produs 323 de accidente grave, soldate cu 465 de victime, dintre care 51 de persoane decedate. De asemenea, în acest interval, în cele trei staşiuni s-au produs 3.483 de tamponări.
Motivul principal al producerii accidentelor este traficul excesiv de pe Valea Prahovei.

”Capacitatea de circulaţie a unui drum naţional, clasa I, categorie în care este încadrat şi DN 1, este de 800 de autovehicule pe sens de circulaţie pe oră. Aceste valori scad proporţional cu numărul conflictelor de trafic generate de trecerile pentru pietoni. (...) Depăşirea capacităţii de circulaţie a unui drum generează scăderea vitezei de circulaţie a autovehiculelor şi implicit formarea coloanelor şi ambuteiajelor”, afirmă Poliţia Rutieră.

Pe aceeaşi temă

Pasarelele pietonale peste DN 1 au fost date în folosinţă. Roberta Anastase: „Vor fi atracţia ruşinoasă a Văii Prahovei“

Pasarelele peste DN 1 au fost montate, dar nu pot fi folosite. Nu au scări şi nici gard de protecţie

Pasarele cu scandal peste drumul naţional. Şoferii, bucuroşi. Primarii de pe Valea Prahovei, nemulţumiţi că pasajele vor strica aspectul staţiunilor

Sursa: adevarul.ro


populare
astăzi

1 E oficial că se putea mai rău, a rămas candidat Căcărău...

2 VIDEO Câtă nesimțire! / Bolojane, te-ai văzut cu sacii în căruță și-ai început să-ți arăți caracterul?

3 Iftime l-a mirosit pe Bolojan? / Prima demisie de la vârful PNL după formarea Coaliției cu PSD-UDMR și minorități

4 Foarte interesante amănunte...

5 Voi ați citit ce scriu prestigioase publicații occidentale despre decizia CCR de anulare a prezidențialelor în România?