„Pasajul Domneşti, tot mai aproape să fie dat în trafic. Se montează ultimele elemente prefabricate la rampa de urcare dinspre Bragadiru şi continuă această operaţiune la rampa de coborâre spre Chiajna, rampa de urcare spre Bucureşti, rampa de urcare/coborâre spre şi dinspre Domneşti.
Continuă armarea, cofrarea şi turnarea grinzii de coronament la rampele urcare/coborâre spre şi dinspre Chiajna, rampa de urcare dinspre Bucureşti şi rampa de urcare dinspre Bragadiru.”, a transmis oficialul din transporturi pe pagina sa de Facebook.
Conform sursei citate, a început şi montarea parapetului metalic de protecţie la rampa de coborâre spre Bragadiru, precum şi pe zona inelului central. A început armarea, cofrarea şi turnarea trotuarului la rampa de urcare dinspre Chiajna şi continuă această activitate şi la rampa de coborâre spre Bucureşti.
De asemenea, a început montarea stâlpilor pentru iluminat la rampa de coborâre spre Bragadiru.
S-a finalizat şi turnarea betonului aferent plăcii de supra-betonare, pe tot inelul central al pasajului.
„A fost sablat betonul aferent plăcii de supra-betonare pentru toate rampele pasajului şi inelul central, pentru a permite o aderenţă optimă a hidroizolaţiei. Au fost efectuate testele de smulgere a hidroizolaţiei, iar în perioada următoare va începe şi realizarea acesteia. Continuă montarea balustradei pietonale pe mai multe zone ale pasajului. S-a finalizat relocarea reţelelor de utilităţi şi se lucrează la realizarea reţelei de canalizare pluvială.”, a transmis sursa citată.
Potrivit Hotnews.ro, lucrările la pasajul Domneşti au fost reluate în vara lui 2020, după aproape doi ani de blocaje constante. Ultima problema fusese intrarea în insolvenţă a constructorului principal STRACO, însă şantierul şi lucrările au fost preluate în sarcina subcontractorului Tracon.
Primele lucrări la pasajul de la Domneşti au început în 2018 în baza unei autorizaţii de construire parţiale, dar restul proiectului s-a blocat din mai multe motive: proiectul tehnic a trebuit complet refăcut faţă de ce s-a scos la licitaţie pentru că Primăria Capitalei a cerut lărgirea zonei pasajului pentru a fi amplasat o linie de întoarcere a tramvaiului; utilităţile au fost relocate cu foarte mare dificultate; expropierile iniţiale şi cele suplimentare (ca urmare a modificării proiectului) au fost realizate cu mare întârziere; constructorul a intrat în insolvenţă.
Pasajul Domneşti - Giratoriu suspendat
Lungime: 536 m
Cost: 91,5 mil lei
Constructor: STRACO GRUP SRL - SC COMNORD SRL - SPECIALIST CONSULTING SRL / Construcţie preluată de subcontractorul TRACON
Contract semnat: 2017
Termen de finalizare: 24 de luni (proiectare şi execuţie)
Finalizare posibilă (n.r.): Q1-Q2 2022
Pasajul Domneşti este al doilea din cele cinci pasaje aflate în construcţie pe Centura Capitalei care ar putea fi deschis circulaţiei, după cel de la Mogoşoaia, având în vedere stadiul actual al lucrărilor.
„Aşa cum am promis, în maximum doi ani (2022), vom finaliza cele cinci pasaje pe actuala Centură a Bucureştiului. Primul este gata! Pe pasajul Mogoşoaia se circulă începând din data de 30 septembrie 2021. Urmează, în ordine, pasajele: Domneşti, Berceni, Popeşti-Leordeni (Olteniţei) şi Cernica. În maximum trei ani (2023) vor finaliza şi cele trei loturi de pe A0 Sud, adică 52 de km din Autostrada de Centură Bucureşti Sud”, a declarat în repetate rânduri Scrioşteanu.