Partea necunoscută a unui avion: ZONA SECRETĂ pe care o ştie doar echipajul - FOTO, VIDEO
Nu numai pasagerii simt nevoia să aţipească puţin în timpul zborurilor lungi. Echipajul avionului are şi el nevoie de puţin timp pentru odihnă, iar Daily Mail a dezvăluit cum arată locul special amenajat în aeronave pentru acest lucru.
Partea necunoscută a unui avion: Unde se odihneşte echipajul (Imagine: Boeing)
Din cauză că locurile pentru pasageri - cele care aduc practic veniturile - au prioritate, sectoarele rezervate echipajului sunt de cele mai multe ori înghesuite în anumite zone ale avionului, potrivit dailymail.co.uk .
Aceste mici spaţii destinate personalului sunt foarte diferite. Unii angajaţi au parte de oferte chiar generoase din acest punct de vedere, având la dispoziţie pijamale şi mijloace pentru divertisment.
Spaţiile destinate relaxării personalului sunt ascunse în partea superioară a avionului sau organizate într-o cămăruţă amplasată în zona în care călătoresc pasagerii.
La bordul unui avion Boeing 777, de exemplu, există o scară ascunsă care duce la camera personalului, amplasată în spatele avionului.
Membri echipajului trebuie să se strecoare printr-un tunel îngust la capătul căruia se află un spaţiu generos care poate găzdui opt persoane.
Aici găsim paturi dispuse de o parte şi de alta a unui culoar, fiecare din ele putând fi complet izolat cu ajutorul unei draperii.
Instrucţiunile afişate pe uşa care duce spre această zonă ascunsă, informează personalul că numărul maxim de ocupanţi este de opt persoane, iar spaţiul nu trebuie folosit în timpul decolării sau aterizării.
De asemenea, uşa trebuie să stea închisă şi să fie încuiată atunci când nu este folosită.
Uriaşul Boeing 787 dispune de un spaţiu generos desupra compartimentului pentru pasageri, aici putând fi găzduiţi până la cinci membri ai personalului.
Piloţii au compartimente separate pentru dormit.
Spaţiul destinat personalului într-un Airbus A350 a fost amplasat iniţial sub cabina piloţilor şi a spaţiului destinat pasagerilor, dar a fost mutat deasupra pentru a creşte capacitatea calei, în urma reproiectării avionului.
Sursa: mediafax.ro