Paris Fashion Week: Pielea, adevărată sau ecologică, vedeta prezentărilor de modă de la Paris
Casa de modă Hermes a lansat o colecție îndrăzneață în cadrul Săptămânii modei de la Paris unde materialele vedetă au fost pielea și blănurile, exemplu urmat și de colecția oferită de creatoarea de modă britanică Stella McCartney care a preferat însă varianta ecologică, relatează AFP. Pe podium a fost prezentată și colecția inspirată de vedeta pop Rihanna pentru firma Puma pentru care a fost preferată Biblioteca Națională, transformată pentru această ocazie în universitate americană.
Culorile au fost "liberalizate" într-o gamă amplă de cașmiruri psihedelice, patchwork-uri din blană de oaie mov și anemonă, sau pulovere verde oliv purtate cu o jachetă albastră din blană.
Universul echitației a fost mereu strâns legat de identitatea firmei Hermes, ce pare să fi fost și sursă de inspirație pentru colecția prezentată de Stella McCartney, dar într-o abordare total diferită. Vegetariană și militantă pentru drepturile animalelor, Stella McCartney, care și-a fondat firma 2001, nu a folosit "niciun fel de blană sau de piele pentru creațiile sale. Încălțămintea sau gențile au fost realizate din poliester sau poliuretan, care au la bază uleiul vegetal, se arată într-un comunicat al firmei.
Creatoarea este citată ca exemplu de organizația PETA, ai cărei militanți în lenjerie de corp au protestat luni în fața Turnului Eiffel împotriva utilizării pieilor de animale la defilările de modă pariziene. Creatoarea de modă, fiica lui Paul McCartney, s-a inspirat și din pânzele secolului al XVIII-lea ale pictorului englez George Stubbs precum "un cal speriat de un leu", reprezentat pe un pulover, o rochie sau un compleu sacou-pantalon.
Universul echitației a fost prezent și într-o serie de taioare cu carouri mici. A defilat și o colecție de modele care au făcut trimitere la armăturile conice reamintind de corsetul lui Jean Paul Gaultier, dar într-o versiune mai sobră stil Madonna. Pielea a fost și vedeta colecția casei Alexander McQueen, prezentă la sacouri, jachete sau la rochiile cu cusături aparente, care au făcut trimitere la un univers gotic șic sau folcloric.
Ținutele propuse de Rihanna pentru Fenty marca Puma au fost în schimb juvenile și sporty. Au defilat ținute sportswear și flashy destinate tinerilor, mai mult ținute rap decât pentru facultate, care au combinat hanoracele cu bustiere și mini-șorturi, sau pantalonii de jogging.
Șepci, skate-uri și rucsacuri în formă de ursuleți din pluș au completat look-ul adolescentin.
La Léonard Paris, firmă franceză cunoscută pentru rochiile sale din mătase și imprimeurile florale, directoarea de creație Christine Phung și-a găsit inspirația în carierele de marmură din Italia.
O colecție în culori vibrante, cu imprimeuri inspirate din frumusețea marmurei, care a lăsat treptat locul dungilor și juxtapunerii de materiale, pentru a se încheia cu printuri vegetale și florale.
Creatoarea a propus, pentru a doua sa colecție pentru această firmă, o serie de rochii lungi și plisate, compleuri cămașă-pantalon mătăsoase, dar și paltoane din fire de alpaca, blaizere și bluzoane sport.
AGERPRES