OZN deasupra Americii: testele cu un posibil avion secret amintesc de vremea în care a apărut mitul extratereştrilor
Deasupra Americii a fost reperat un avion pe care armata SUA l-ar testa. Inginerii de la Lockheed Martin, cel mai mare furnizor de armament pentru SUA, susţin că modelul SR-72 pe care fotografii l-ar fi văzut pe cer ar fi gata în 2030. Nu au confirmat şi că se desfăşoară teste în această perioadă. În decurs de o lună, obiectul zburător neidentificat (OZN) a fost reperat de cel puţin două ori, notează „ The Daily Mail “.
„Nu poţi să-ţi dai seama de altitudine sau de dimensiune, nu ai niciun punct de referinţă. Dar din cum l-am văzut eu cu ochiul liber pot spune că era destul de sus, poate la altitudinea unuia de pasageri, iar dacă era o dronă, ar fi fost mai mic şi ar fi zburat mai jos“, a afirmat Jeff Templin, cel care a fotografiat ultima dată avionul.
James Vineyard, cu o carieră de aproape 20 de ani în Marină, a spus că e foarte probabil să fie SR-72 Blackbird, un avion de spionaj capabil să traverseze Statele Unite ale Americii într-o oră, iar asta fără pilot. Acest model încă este în dezvoltare la Lockheed Martin, iar Brad Leland, unul dintre managerii programului, a spus că plusul său va fi viteza. „Tehnologia de care dispune va fi cu adevărat nouă, la fel cum invizibilitatea în faţa radarului a schimbat spaţiul aerian din prezent“, a explicat el.
SR-72 este succesor pentru SR-71, model care a doborât un record de viteză în 1976, zburând de la New York la Londra în doar două ore. Altă teorie e că avionul este un bombardier B-2, deşi nu era vreun zbor autorizat în zilele în care au fost realizate pozele.
Avionul misterios din SUA
Povestea OZN-ului din timpul secolului XX
În august 2013, a fost confirmată existenţa Zonei 51, celebră pentru studiile care s-ar fi desfăşurat pe extratereştrii deţinuţi acolo. În fapt, este o zonă în care se cercetau viitoarele avioane ale ţării. Unul dintre ele este celebrul U2 care a derulat misiuni de spionaj nu numai deasupra Uniunii Sovietice, ci şi deasupra României. Precum U2, mai exista modelul A12, un avion capabil să depăşească de trei ori viteza sunetului şi să zboare la altitudini de până la 18 kilometri şi acest aspect e foarte important.
La pagina 72 în documentele desecretizate anul trecut sunt menţiuni cu privire la OZN-uri (obiecte zburătoarea neidentificate). „Testarea avionului U2 la mare altitudine a produs efecte secundare neaşteptate, cum ar fi creşterea masivă a rapoartelor privitoare la obiecte zburătoare neidentificate (OZN). La mijlocul anilor '50, cele mai multe avioane comerciale zburau la altitudini cuprinse între 3.000 şi 6.100 metri, iar avioanele militare, cum ar fi B47 şi B57, atingeau altitudini mai mici de 12.000 m“, se descrie fondul pe care au început „OZN-urile“ să apară.
„Avionul U2 zbura la altitudini mai mari de 18.000 metri, astfel că unii controlorii de trafic aerian au început să primească un număr sporit de rapoarte OZN. Asemenea rapoarte apăreau mai des la orele serii de la piloţii liniilor aeriene care zburau de la Est la Vest. Atunci când Soarele cobora sub orizonutul unui avion care zbura la 6.100 m, acesta se afla în întuneric. Dacă un avion U2 se afla în apropiere, la o altitudine de 18.000 m, acesta era încă luminat de Soare, iar aripile sale argintii apăreau ca un obiect extrem de strălucitor pentru pilotul avionului de linie aflat cu 12.000 m mai jos“, se mai arată în raport.
„Chiar şi în timpul zilei, structura argintie a avionului U2 care zbura la mare altitudine producea reflexii şi sclipiri care puteau fi văzute de avioanele care zburau la altitudini mici şi chiar de pe sol. La acea vreme nimeni nu putea crede că avioanele pot zbura la o altitudine de 18.000 m, aşa că nimeni nu se aştepta să vadă vreun obiect atât de sus pe cer“.
Sursa: adevarul.ro