Orban: Pentru măgăriile pe care le-au făcut ăştia pe lotul 3 din Lugoj-Deva nu plăteşte nimeni? Ce s-a întâmplat e de Parchet. Acolo a fost cu siguranţă un aranjament între managementul companiei şi constructor

Orban: Pentru măgăriile pe care le-au făcut ăştia pe lotul 3 din Lugoj-Deva nu plăteşte nimeni? Ce s-a întâmplat e de Parchet. Acolo a fost cu siguranţă un aranjament între managementul companiei şi constructor

Orban: Pentru măgăriile pe care le-au făcut ăştia pe lotul 3 din Lugoj-Deva nu plăteşte nimeni? Ce s-a întâmplat e de Parchet. Acolo a fost cu siguranţă un aranjament între managementul companiei şi constructor. 

Premierul Ludovic Orban afirmă că pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva a fost un aranjament între managementul companiei şi constructor pentru rezilierea contractului fără temei legal şi crede că această situaţie trebuie investigată de Parchet. „Pentru măgăriile pe care le-au făcut ăştia nu plăteşte nimeni?”, a mai spus Orban, la începutul ședinței de Guvern, citat de  News.ro .

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a prezentat, miercuri, la începutul şedinţei de Guvern, situaţia pe autostrada Lugoj-Deva.

„Avem 66 de kilometri de autostradă pe care se circulă fără restricţii, avem 21 de kilometri în lotul 3 unde se circulă cu restricţii de viteză şi de tonaj, avem patru kilometri din lotul 2 muzeu în aer liber, sunt finalizaţi în proporţie de 75%, dar nerecepţionaţi, şi avem nouă kilometri din lotul 2, celebra secţiune a urşilor, nerealizaţi. Obiectivul nostru este să finalizăm lucrările la această autostradă astfel încât circulaţia să se desfăşoare în condiţii de siguranţă şi fără restricţii”, a spus ministrul Transporturilor.

El a precizat că din 28 mai vor fi ridicate restricţiile de tonaj pe tronsonul 3.

„Începând de mâine 28 mai, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere va ridica temporar restricţiile de tonaj pe tronsonul 3, cei 21 de kilometri dintre Holdea şi Ilia. Vă reamintesc că am preluat, în noiembrie 2019, 21 de kilometri de muzeu în aer liber, iar pe 24 decembrie am decis deschiderea traficului pe acest tronson de autostradă cu restricţii de viteză şi de tonaj, în baza expertizelor realizate la comanda Companiei de Drumuri şi în urma finalizării intervenţiilor la podul peste Mureş”, a explicat Lucian Bode.

Premierul Orban l-a întrebat apoi pe ministrul Transporturilor: „Pentru măgăriile pe care le-au făcut ăştia pe lotul 3 nu plăteşte nimeni? Sper că aţi făcut sesizare”.

Bode a precizat că autorităţile sunt în instanţă pentru cei 21 de kilometri din lotul 3.

Premierul crede că acolo a fost un aranjament între managementul companiei şi constructor.

„Acolo a fost cu siguranţă un aranjament între managementul companiei şi constructor ca să rezilieze contractul fără temei legal tocmai pentru ca să creeze posibilitatea companiei să câştige pentru că acolo lucrurile sar în ochii, lipsa de apărare, astea toate trebuie sancţionate, adică trimis către Parchet. Ce s-a întâmplat acolo e de Parchet. Încercăm să câştigăm, dar după cum arată lucrurile vă spun clar că totul e cusut cu aţă albă”, a spus Orban.

Ministrul Transporturilor crede că autorităţile trebuie să verifice şi situaţia lotului 2 al autostrăzii Lugoj-Deva.

„Pe doi, cred că anul 2013 este anul în care trebuie să ne uităm cu atenţie ce s-a întâmplat şi numai noi şi instituţiile statului, ce s-a întâmplat cu acest lot. După ce s-a semnat contractul în octombrie, cu toate că Agenţia de Mediu i-a informat pe cei din Compania de drumuri să nu semneze contractul pentru că este în derulare reevaluarea acordului de mediu şi emiterea unui nou acord de mediu revizuit faţă de cel iniţial din 2010, la o lună, în noiembrie s-a dat ordinul de începere, pe 21 decembrie s-a permis accesul în şantier şi în 24 decembrie la trei zile s-a publicat acordul de mediu revizuit. Diferenţa între valoarea iniţială a contractului este de 560 de milioane lei, valoarea iniţială contractului, iar suplimentările solicitate au fost de aproximativ 800 de milioane de lei, adică 140%-150%. Am câştigat la Comisia de adjudecare a disputelor în 2017 pentru că nu poţi să suplimentezi valoarea unei lucrări”, a spus ministrul.

El a precizat că România a pierdut procesul deoarece nu şi-a apărut corect şansele.

„La Paris, la Curtea de Arbitraj de la Paris am pierdut pentru că statul român, prin instituţiile responsabile, în special Companie de drumuri, nu şi-a apărat corect şansele. Este inadmisibil să nu mergi şi să nu accesezi proba cu martori, statul român nu a apelat la proba cu martori în vreme ce reclamantul a depus sute de documente”, a explicat Bode.

El a precizat că a fost declanşată procedura de contestaţie în anulare a hotărârii Curţii Internaţionale de Arbitraj de la Paris.


Citește și:

populare
astăzi

1 Foarte interesante amănunte...

2 Controverse după ce o cercetătoare s-a vindecat de cancer cu virusuri pe care le-a crescut singură în laborator. Mai multe reviste de specialitate au …

3 Condamnații penal Dan Diaconescu, Victor Micula Jr și Gigi Becali, locomotive în campania liderului extremist AUR, pe rețele de socializare și la post…

4 „Ești prost și îngâmfat” / „Ia apă în gură că faci praf! Javra dracului” / Scandal la România TV între Adriana Bahmuțeanu și Dumitru Dragomir

5 Momente de groază pentru pasagerii unui avion care a căzut în gol peste două mii de metri: „Am crezut că vom muri, oamenii de lângă noi au intrat dire…