Oficial occidental, criticat după ce a avut un avion de rezervă pentru o călătorie în China
Prim-ministrul neozeelandez Chris Hipkins a fost criticat pentru că a adus un avion de rezervă în vizita sa în China din această săptămână, liderii opoziției arătând cu degetul spre emisiile excesive generate în plină criză climatică.
Prim-ministrul Noii Zeelande, Chris Hipkins. FOTO: Facebook
Folosirea unei a doua aeronave s-a datorat problemelor frecvente de fiabilitate ale actualului avion al forțelor de apărare, care i-a lăsat blocați pe unii dintre foștii lideri ai țării în timpul călătoriilor anterioare în străinătate, a declarat marți pentru CNN un purtător de cuvânt al premierului.
O „aeronavă de rezervă” a fost „poziționată” în capitala filipineză Manila în cazul în care aeronava principală care îl transporta pe Hipkins și o delegație comercială s-ar fi defectat, a precizat purtătorul de cuvânt.
„Având în vedere importanța misiunii comerciale, distanța mare implicată și dimensiunea mare a delegației de afaceri și a contingentului media care călătorește, s-a considerat că o aeronavă de rezervă este justificată pentru a asigura succesul misiunii către cel mai mare partener comercial al nostru”, a spus purtătorul de cuvânt.
Liderul Partidului Național de opoziție, Chris Luxon, a declarat că utilizarea de către Hipkins a două avioane nu a fost un aspect bun din punct de vedere ecologic, potrivit Radio New Zealand (RNZ), afiliat CNN.
„Avem o provocare legată de schimbările climatice - așa că trimiterea unui 757 gol, vechi de 30 de ani, după unul plin, nu pare o mișcare bună”, ar fi spus el.
David Seymour, liderul partidului de dreapta ACT, a susținut luni, într-o postare pe pagina sa oficială de Facebook, că „emisiile create luarea avionului suplimentar sunt echivalente cu parcurgerea cu un Ford Ranger a distanței unei călătorii pe Lună de trei ori”.
„Avioanele jenant de vechi ale Forțelor de Apărare ale Noii Zeelande sunt atât de degradate încât premierul a trebuit să aducă un avion de rezervă în călătoria sa în China, în cazul în care unul dintre ele se defectează în timpul unei escale”, a mai spus Seymour.
Seymour a criticat, de asemenea, costul aducerii unui avion suplimentar ca fiind „risipitor și nesăbuit”.
În declarația pentru CNN, purtătorul de cuvânt al premierului a spus că „utilizarea aeronavelor RNZAF (Royal New Zealand Air Force) este mult mai ieftină decât un charter comercial”.
RNZAF operează în prezent două avioane Boeing 757-200 care sunt „folosite în mod regulat pentru transportul persoanelor importante, precum și pentru misiuni ministeriale și comerciale în întreaga lume”, potrivit Forțelor de Apărare ale Noii Zeelande.
Avioanele 757 sunt „vechi de aproximativ 30 de ani, se apropie de sfârșitul vieții lor economice și urmează să fie înlocuite între 2028 și 2030”, a declarat purtătorul de cuvânt al lui Hipkins.
Mai mulți foști prim-miniștri neozeelandezi s-au confruntat cu situații politice jenante după ce avioanele lor s-au defectat în timpul unor călătorii oficiale.
În 2016, liderul de atunci, John Key, și-a scurtat vizita în India după ce avionul Boeing 757 al RNZAF care îl transporta pe el și delegația sa s-a defectat în timpul unei escale în Australia, a relatat RNZ.
Trei ani mai târziu, premierul de atunci Jacinda Ardern și personalul său au fost nevoiți să ia un zbor comercial de la Melbourne la Auckland după ce o defecțiune a blocat la sol avionul 757 al Forțelor Aeriene care trebuia să o aducă acasă, potrivit RNZ.
Hipkins conduce o delegație de afaceri formată din 29 de persoane la Beijing, Tianjin și Shanghai, în perioada 25-30 iunie, în încercarea de a stimula creșterea exporturilor din China.
Sursa: adevarul.ro