Potrivit oficialului românii vor putea circula anul acesta pe pasajul de la Domneşti.
„Vom circula anul acesta pe pasajul Domneşti. A început montarea balustradei pietonale la rampa de coborâre spre Bragadiru. S-a finalizat armarea şi turnarea primelor două etape ale betonului aferent plăcii de supra-betonare şi la ultimul segment din inelul central, cel de N-E, urmând ca zilele acestea să se execute şi ultima etapă de betonare. S-a finalizat montarea elementelor prefabricate şi la cea de-a treia rampă de urcare, şi anume dinspre Chiajna.”, a transmis reprezentantul din Transporturi pe pagina sa de Facebook.
Conform sursei citate, continuă această operaţiune la celelalte patru rampe, respectiv urcare Bragadiru, coborâre Chiajna, urcare Bucureşti, urcare/coborâre Domneşti.
De asemenea, continuă armarea, cofrarea şi turnarea grinzii de coronament la rampa de urcare dinspre Chiajna.
„Continuă această activitate la toate rampele pasajului, mai puţin la rampa de urcare/coborâre spre/dinspre Domneşti, unde continuă montarea elementelor prefabricate la zidurile de sprijin aferente acesteia. Continuă realizarea trotuarelor aferente drumurilor colectoare dinspre Domneşti şi spre Bucureşti. Se lucrează la relocarea celorlalte reţele de utilităţi, precum şi la realizarea reţelei de canalizare pluvială şi a reţelei de iluminat public.”, a mai adăugat secretarul de stat.
Potrivit Hotnews.ro, lucrările la pasajul Domneşti au fost reluate în vara lui 2020, după aproape doi ani de blocaje constante. Ultima problema fusese intrarea în insolvenţă a constructorului principal STRACO, însă şantierul şi lucrările au fost preluate în sarcina subcontractorului Tracon.
Primele lucrări la pasajul de la Domneşti au început în 2018 în baza unei autorizaţii de construire parţiale, dar restul proiectului s-a blocat din mai multe motive: proiectul tehnic a trebuit complet refăcut faţă de ce s-a scos la licitaţie pentru că Primăria Capitalei a cerut lărgirea zonei pasajului pentru a fi amplasat o linie de întoarcere a tramvaiului; utilităţile au fost relocate cu foarte mare dificultate; expropierile iniţiale şi cele suplimentare (ca urmare a modificării proiectului) au fost realizate cu mare întârziere; constructorul a intrat în insolvenţă.
Pasajul Domneşti - Giratoriu suspendat
Lungime: 536 m
Cost: 91,5 mil lei
Constructor: STRACO GRUP SRL - SC COMNORD SRL - SPECIALIST CONSULTING SRL / Construcţie preluată de subcontractorul TRACON
Contract semnat: 2017
Termen de finalizare: 24 de luni (proiectare şi execuţie)
Finalizare posibilă (n.r.): Q1-Q2 2022
Pasajul Domneşti este al doilea din cele cinci pasaje aflate în construcţie pe Centura Capitalei care ar putea fi deschis circulaţiei, după cel de la Mogoşoaia, având în vedere stadiul actual al lucrărilor.
„Aşa cum am promis, în maximum doi ani (2022), vom finaliza cele cinci pasaje pe actuala Centură a Bucureştiului. Primul este gata! Pe pasajul Mogoşoaia se circulă începând din data de 30 septembrie 2021. Urmează, în ordine, pasajele: Domneşti, Berceni, Popeşti-Leordeni (Olteniţei) şi Cernica. În maximum trei ani (2023) vor finaliza şi cele trei loturi de pe A0 Sud, adică 52 de km din Autostrada de Centură Bucureşti Sud”, a declarat în repetate rânduri Scrioşteanu.