Ofertă la un festival din Austria: tatuaje în schimbul trasportului public gratuit, timp de un an. „O viziune inacceptabilă”

Ofertă la un festival din Austria: tatuaje în schimbul trasportului public gratuit, timp de un an. „O viziune inacceptabilă”

Tinerii participanți la un cunoscut festival din Austria au avut parte de o ofertă bizară, care a atras numeroase critici din partea autorităților. Cei care își făceau un anumit tatuaj, de tip reclamă, primeau la schimb un abonament gratuit la transportul public, timp de un an.

Tatuaj cu textul „Klimaticket” FOTO Twitter

Tatuaj cu textul „Klimaticket” FOTO Twitter

Campania de promovare a fost aspru criticată pentru faptul că se folosește de corpurile tinerilor pentru publicitate, notează Euronews.

Tatuajul presupunea inscripționarea textului „Klimaticket” - denumirea schemei de transport public la nivel național. Leonore Gewesseler, deputatul Verzilor și ministrul austriac al Climei, a fost văzută promovând campania la Frequency Festival, ce a avut loc în orașul St Pölten, joia trecută.

Ea a purtat propriul tatuaj temporar pe care scria „Gwessler preia conducerea”, insistând că promovarea nu a fost problematică.

Ce a presupus campania

Un salon de tatuaje cu un banner pe care scria „Aktion geht unter die Haut” (Acțiune care îți intră sub piele) a apărut la o serie de evenimente în această vară.

Participanții la festival au fost invitați să-și tatueze „Klimaticket” (bilet pentru climă) în schimbul călătoriei gratuite cu trenul , în toată țara, timp de un an. Cei din spatele campaniei spun că șase persoane, câte trei la fiecare festival până acum din această vară, și-au făcut un tatuaj și au primit biletul gratuit.

Acest bilet anual poate fi folosit în aproape toate mijloacele de transport în comun din Austria. În mod normal, biletul costă 3 euro pe zi, cu reduceri disponibile pentru tineri, seniori și persoane cu dizabilități.

Înn total, costul s-ar ridica la circa 1.095 de euro pe an. Aproximativ 245.000 de persoane dețin, în prezent, un astfel de abonament anual, dintr-o populație de aproape 9 milioane de oameni.

Participanților care au venit cu cortul la festival li s-au oferit gratuit și alte modele de tatuaje , legate de transportul public, durabilitate și schimbări climatice. Reprezentanții campaniei susțin că la fiecare festival ar fi venit în jur de 10 persoane dornice, însă oferta pentru călătorii gratuite cu trenul a fost valabilă doar pentru primele trei.

Critici dure din partea parlamentarilor austrieci

Criticile din partea altor parlamentari austrieci și ai utilizatorilor de rețele sociale nu au întârziat să apară.

După ce cortul a apărut la Electric Love Festival din Salzburg, în urmă cu șase săptămâni, utilizatorii rețelelor de socializare au susținut că este încurajat comportamentul iresponsabil din partea tinerilor.

Este aceasta o acțiune exemplară? Motivați tinerii să-și facă tatuaje?” a întrebat un utilizator de Instagram. Contul Klimaticket a răspuns pur și simplu cu „responsabilitate personală”.

Criticii au acuzat-o, de asemenea, pe Gewessler că folosește pielea tinerilor pentru a-și face publicitate politică.

Henrike Brandstötter, deputat al partidului liberal NEOS din Austria, a mai spus că „a oferi oamenilor bani pentru a le pune reclamă sub piele dezvăluie o viziune inacceptabilă, din partea unui ministru de guvern”.

Ziarul Standard a descris oferta ca fiind sustenabilitate stupidă, în timp ce Salzburger Nachrichten a numit-o „cinism dezbrăcat”.

De partea cealaltă, Gewessler a declarat unui post de televiziune local că această campanie a fost „desfășurată cu mare grijă”.

Ea părea să dea de înțeles că ar fi fost o foarte mică probabilitate ca participanții la festival să se afle sub influența alcoolului, spunând că tatuajele se făceau „doar în timpul zilei”. De asemenea, ea a subliniat că tatuajele au fost „oferite doar persoanelor cu vârsta peste 18 ani, iar majoritatea celor care și-au făcut aveau deja unele.

Reprezentanții companiei care vinde biletul pentru climă au declarat, de asemenea, presei locale că feedback-ul la festivaluri a fost „extrem de pozitiv” și campania a fost bine primită. În prezent, nu mai sunt evenimente planificate în acest an și nu sunt încă siguri dacă o astfel de ofertă se va repeta în 2024.

Sursa: adevarul.ro


populare
astăzi

1 „Curând începe un nou război uriaș”. Anunțul îngrijorător al comandantului român care a pătruns pe teritoriul Rusiei înaintea ucrainenilor

2 VIDEO Hopaaa, ce avem noi aici?

3 „Multe dintre ele sunt femei de afaceri, au business-uri și funcții importante” / Prostituatele românce dintr-o mare capitală europeană, filmate de un v…

4 „Mergeți la pensie și nu mai încercați să păcăliți electoratul!” / O fostă consilieră devoalează jocurile lui Băsescu

5 Ciudată poveste...