Observația lui Liviu Avram despre legătura dintre Ciucă și Georgescu în contextul noilor dezvăluiri

Observația lui Liviu Avram despre legătura dintre Ciucă și Georgescu în contextul noilor dezvăluiri

Jurnalistul Liviu Avram, de la Adevărul, a reamintit un episod, după ce siteul de investigații Snoop a dezvăluit că din banii PNL s-a plătit o mare campanie pe Tik Tok, campanie despre care un document CSAT spune că a fost făcută pentru Călin Georgescu.

O campanie cu peste 130 de influenceri a fost derulată în luna noiembrie, înainte de turul 1 al prezidențialor, pe Tik Tok. Mai mulți influenceri din modă, auto, divertisment și alte domenii (angajați prin intermediul platformei FameUp) descriau, într-un video, un candidat ideal la prezidențiale, nenumindu-l. Dar unii dintre influenceri au postat numele ”Călin Georgescu” la comentarii.

Presa și online-ul au sesizat campania politică nemarcată

Imediat după apariția campaniei pe Tik Tok, Gândul a remarcat pe 12 noiembrie, că e publicitate politică nemarcată. Gândul spunea că se pregătește o mare lovitură, din partea unui candidat-surpriză, care vrea să țâșnească dintr-un loc fără șanse spre marele pot.

Mai mulți influenceri, precum Silviu Faiăr, au făcut public că această campanie ”Echilibru și Verticalitate” îl promovează mascat pe Călin Georgescu.

Gândul a publicat și banii plătiți de o firmă, Kensington, către Fame Up: 500.000 de lei. Gândul a remarcat că Kensington lucrează pentru PNL. Dar nimeni nu știa cine a comandat campania.

Ciucă protestează când BEC oprește campaniile lui Georgescu

Pe 20 decembrie, BEC a decis retragerea campaniei online a lui Călin Georgescu, pentru că nu exista mandatar financiar, adică nu raporta cheltuieli, și un singur președinte de partid, și candidat, a criticat decizia BEC: liberalul Nicolae Ciucă, potrivit G4Media.

Episodul a fost amintit de jurnalistul Liviu Avram, după ce siteul Snoop a dezvăluit vineri seara că această campanie ”Echilibru și Verticalitate”, ca și alte două haștaguri, printre care #prezidentiale2024, au fost finanțate de către PNL.

ANAF a descoperit că finanțarea campaniei a venit prin firma Kensington, având drept client PNL. Iar Kensington a angajat prestația influencerilor prin intermediul platformei Fame Up.

”Cheltuieli zero, da?”

Liviu Avram , ziarist la Adevărul reamintește episodul când președintele PNL Nicolae Ciucă a protestat în favoarea lui Călin Georgescu: ”S-au activat o cohortă de lătrăi să ia apărarea PNL față de dezvăluirea Snoop. E dreptul lor, dar ar fi mai bine să explice cum de Nicolae Ciucă a fost singurul lider de partid, care era și candidat, care a protestat și i-a luat apărarea lui Călin Georgescu, după ce BEC a dispus, absolut legal, retragerea propagandei electorale online a lui CG, pe motiv că nu e menționat codul mandatarului financiar. (Cheltuieli zero, da?) Se întâmpla pe 21 noiembrie, cu trei zile înainte de turul 1”.

Ciucă a spus că BEC l-a blocat pe Georgescu pentru că ”îi pune capac campaniei singurului candidat suveranist care-l amenința direct pe Simion”

”PSD îl mai ajută o dată pe Simion, de data asta prin BEC. Etapa de la BEC a planului Hrebenciuc: după ce PSD a scos-o din cursă pe Diana Șoșoacă pentru a-i face culoar lui Simion cu mâna CCR, astăzi, cu mâna BEC, PSD îi pune capac campaniei singurului candidat suveranist care-l amenința direct pe Simion, Călin Georgescu. Toate materialele pe care candidatul le-a difuzat online în campania electorală trebuie eliminate iar acest lucru va servi doar lui Simion”, a declarat Ciucă pe 21 noiembrie, într-un comunicat.

Ce a spus CSAT despre campanie

Campania finanțată de către PNL, cu toate cele trei haștaguri ale sale # #prezidentiale2024, #echilibrusiverticalitate și #unliderpotrivitpentrumine este cea despre care un document secretizat de CSAT, întocmit de serviciul secret al MAI, afirmă că l-a susținut pe Călin Georgescu.

Această campanie a pretins că este de ”creștere a nivelului de conștientizare cu privire la importanța participării la vot”, dar, în realitate, susține documentul CSAT, a fost una de promovare a lui Călin Georgescu. Printre alte argumente din document: influencerii au fost instruiți să evite elementele de detecție de conținut care nu respectă politicile TikTok (care nu acceptă publicitate politicp), iar cererea de servicii a fost postată nu de firma care a plătit și a făcut campania, ci de o entitate cu nume fals.

După dezvăluirile Snoop, firma angajată de PNL a recunoscut că a lucrat pe TikTok pentru clientul PNL cu FameUp și influenceri, dar a susținut în continuare că această campanie în discuție nu e campanie politică, ci doar una dintre ”campaniile de conștientizare derulate pentru PNL”. Mai spune că i s-a schimbat titlul din ”Echilibru și seriozitate” în ”Echilibru și verticalitate”.

„Dacă campania a fost clonată sau deturnată în favoarea unui candidat sau altul, cerem organelor abilitate să ia măsurile legale care se impun”, a spus Kensington.


Citește și:

populare
astăzi

1 Greu de crezut așa ceva, dar...

2 Culisele picante din spatele așa-zisei crize dintre partidele „condamnate” să împartă un ciolan mai auster

3 DOCUMENT Pensiile rămân înghețate o perioadă, salariile bugetarilor la fel, dar pentru întreg anul viitor / Toate modificările importante

4 A cumpărat clubul de la cine nu trebuie? Americanii susțin că Dan Șucu nu este patron la Genoa

5 VIDEO Singura întrebare care l-a făcut pe Putin să tușească...