O croaziera de vis, care ar fi durat timp de trei ani, a fost anulată. Unii pasageri plătiseră zeci de mii de dolari

O croaziera de vis, care ar fi durat timp de trei ani, a fost anulată. Unii pasageri plătiseră zeci de mii de dolari

Povestea unei călătorii în jurul lumii, la bordul unei nave de croazieră, a luat sfârșit înainte de a începe, conform Cnn.

Navă de croazieră în larg

Navă de Croazieră. Foto: AFP

Pasagerii care se înscriseseră pentru călătoria inaugurală la bordul unei nave de croazieră de lux, deținută de compania Life at Sea Cruises, au avut parte de o veste pe care nu și-o doreau. După săptămâni întregi de tăcere, compania a recunoscut pasagerilor că nu mai are nicio navă și a anulat plecarea, promițând că banii vor fi restituiți.

Unii pasageri au cheltuit chiar zeci de mii de dolari pe un bilet

Inițial, croaziera trebuia să plece din Istanbul, Turcia, la 1 noiembrie, dar cu puțin timp înainte de această dată, plecarea a fost amânată pentru 11 noiembrie și mutată la Amsterdam, în Olanda, iar apoi la 30 noiembrie, tot din Amsterdam. Dar pe 17 noiembrie - cu mai puțin de două săptămâni înainte de a treia dată de plecare - pasagerii au fost informați că croaziera a fost anulată.

Unii dintre pasagerii care au rezervat cele 111 cabine vândute se află încă în Istanbul, după ce au ajuns acolo înainte de data inițială de plecare. Alții spun că nu mai au unde să se întoarcă, după ce și-au vândut sau închiriat casele în așteptarea călătoriei în jurul lumii și au renunțat la bunurile lor.

Rambursările se vor face în rate lunare

Cei mai mulți au cheltuit zeci de mii de dolari pentru ceea ce trebuia să fie experiența vieții lor, iar acum trebuie să aștepte cel puțin câteva luni pentru a-și recupera banii. Compania a declarat că va efectua rambursările în rate lunare, începând de la jumătatea lunii decembrie și terminând rambursările la sfârșitul lunii februarie. De asemenea, s-a oferit să plătească cazarea până la 1 decembrie și zborurile de întoarcere acasă pentru toți cei blocați acum în Istanbul. Însă unii dintre ei spun că nu au case în care să se întoarcă.

"Sunt o mulțime de oameni care nu au unde să se ducă, iar unii au nevoie de rambursare chiar și pentru a-și planifica un loc unde să se ducă - nu este bine în acest moment", a declarat un pasager, care a dorit să rămână anonim până când își vor primi rambursarea promisă.

Complicații multiple pentru compania organizatoare

Life at Sea Cruises plănuia să cumpere AIDAaura, o navă retrasă în această vară de AIDA Cruises, o filială germană a Carnival Corp. Aceasta urma să fie redenumită MV Lara. Inițial, compania planificase ca vânzarea să fie finalizată până la sfârșitul lunii septembrie, înainte de a lucra la navă în doc uscat în Germania, apoi de a o renova înainte de a naviga spre Istanbul pentru a începe croaziera.

Dar, după șase săptămâni de incertitudine, în care Life at Sea și-a anunțat în repetate rânduri oaspeții că vânzarea durează mai mult decât era planificat, la 16 noiembrie, o altă companie, Celestyal Cruises, a anunțat că a cumpărat AIDAaura.

O zi mai târziu, fostul director executiv al Life at Sea, Kendra Holmes - care demisionase cu câteva zile înainte și care a declarat că nu vorbea în numele companiei mamă, Miray Cruises - a înregistrat un videoclip de 15 minute pentru pasageri, recunoscând că croaziera nu va avea loc. Nu este clar de ce a fost aleasă Holmes pentru a face anunțul, care a fost furnizat pentru CNN de un pasager. Ea a refuzat să comenteze pentru CNN.

La 48 de ore după videoclipul lui Holmes, pasagerii au primit un mesaj de la Vedat Ugurlu, proprietarul companiei Miray Cruises, care deține Life at Sea. Declarându-se "extrem de rău pentru neplăcerile create", acesta a confirmat că croaziera nu va pleca așa cum era planificat. Motivul: nu-și puteau permite să cumpere nava.

În mesajul său, Ugurlu a susținut că "Miray nu este o companie atât de mare încât să își permită să plătească 40-50 de milioane de euro pentru o navă", dar că "a prezentat proiectul investitorilor și a avut aprobarea oficială din partea unora dintre ei pentru a cumpăra nava".

Proprietarul invocă războiul din Orientul Mijlociu, drept motiv pentru anularea cursei

Ownerul companiei a declarat că, deși compania a plătit avansul pentru navă, investitorii "au refuzat să ne mai sprijine din cauza tulburărilor din Orientul Mijlociu".

Hamas a atacat Israelul la 7 octombrie, la o săptămână după ce vânzarea navei ar fi trebuit să se încheie inițial. Life at Sea nu a răspuns la o întrebare referitoare la tulburările anterioare la care se referă, care ar fi putut împiedica finalizarea tranzacției.

De asemenea, Ugurlu le-a spus pasagerilor în acea zi că firma a încercat apoi să cumpere o altă navă, dar nu a reușit, și că lucrează la o a treia.

"Dacă nu vom putea naviga pe 1 decembrie, vă vom oferi să navigați la o altă dată de plecare sau vă vom rambursa toate plățile într-un termen scurt", a scris el. "Am încercat totul pentru a vă îndeplini visele și vom continua să facem acest lucru".

El a adăugat că, în teorie, compania ar putea lansa croaziera pe MV Gemini, nava mai mică a Miray, pe care o planificase inițial pentru călătorie, înainte de a decide că este prea mică.

"Am ales să nu o facem pentru că v-am promis o navă mai mare și mai nouă", a scris el. Gemini se află în centrul unui proces de defăimare intentat de Miray împotriva fostului director general al Life at Sea Cruises, Mikael Petterson, care a fost unul dintre cei mai mulți angajați care s-au despărțit de echipă în luna mai. În proces se afirmă că Petterson a numit nava "nepotrivită pentru navigație" - o afirmație pe care Miray a negat-o vehement.

Sursa: adevarul.ro


populare
astăzi

1 Greu de crezut așa ceva, dar...

2 Culisele picante din spatele așa-zisei crize dintre partidele „condamnate” să împartă un ciolan mai auster

3 VIDEO Singura întrebare care l-a făcut pe Putin să tușească...

4 DOCUMENT Pensiile rămân înghețate o perioadă, salariile bugetarilor la fel, dar pentru întreg anul viitor / Toate modificările importante

5 Observația lui Liviu Avram despre legătura dintre Ciucă și Georgescu în contextul noilor dezvăluiri