O companie din Galați produce dispozitive pentru construirea celui mai mare tunel subacvatic din lume
O firmă din comuna gălățeană Vânători este implicată în construirea celui mai mare tunel subacvatic din lume. Este vorba despre o companie olandeză, cu sediul în județul Galați, care va construi mai multe dispozitive necesare asamblării Tunelului Fehmarnbelt între Germania și Danemarca.
Compania olandeză DMT Marine Equipment are cu sediul în comuna Vânători FOTO: DMT
Tunelul Fehmarnbelt este unul dintre cele mai ambițioase proiecte din Europa și din lume. Acesta va fi cel mai lung tunel subacvatic din lume și va fi construit la o adâncime de 40 de metri în Marea Baltică între două insule din Germania și Danemarca. Tunelul va avea autostradă cu două benzi și cale ferată.
„Este ca un ceas elvețian”
Compania olandeză DMT Marine Equipment, cu sediul în comuna Vânători a obținut un contract și va fabrica dispozitivele necesare amplasării sub apă a 79 de elemente prefabricate ale tunelului, care cântăresc 75.000 tone fiecare, precum și a altor 10 elemente de peste 21.000 tone fiecare. Elementele uriașe sunt construite pe uscat, iar pentru coborârea și asamblarea lor pe fundul mării este nevoie de dispozitivele fabricate la Galați.
„Este ca un ceas elvețian, trebuie să ne asigurăm că toate elementele se potrivesc perfect împreună, deoarece dacă nu se potrivesc, chiar și cea mai mică parte, atunci va cauza probleme”, a declarat William de Boer, manager de componente cheie la compania Femern Link Contractors, pe site-ul oficial al companiei cu sediul la Galați.
Potrivit aceleiași surse, „calitatea și fiabilitatea", precum și „echipa bună" sunt câțiva dintre factorii cheie pentru care DMT Marine Equipment a fost selectată să scrie istorie pentru Europa, alături de alte nume importante din industrie.
„Pentru noi este o mare onoare, dar și o responsabilitate majoră să ne aducem pasiunea și know-how-ul la succesul acestui proiect”, a spus Andre ter Schure, director de vânzări la DMT Marine Equipment.
Compania DMT MARINE EQUIPMENT a fost înfiinţată în decembrie 2001 ca societate pe acţiuni, având drept acționar majoritar un olandez cu experiență în domeniu. A pornit cu câțiva angajați și, reușind să se folosească de tradiția proiectanților și constructorilor de nave din zona Galați, compania a crescut rapid. În prezent, numără aproximativ 200 de angajați, majoritatea români.
Cel mai lung tunel rutier şi feroviar combinat din lume
Noul tunel va fi construit în Fehmarn Belt, o strâmtoare între insula germană Fehmarn şi insula daneză Lolland. Acesta este conceput ca o alternativă la actualul serviciu de feribot care transportă milioane de pasageri în fiecare an. În prezent, traversarea cu feribotul între cele două insule durează 45 de minute. În viitor, traversarea prin tunel va ţine doar şapte minute cu trenul şi 10 minute cu maşina.
Tunelul va avea 18 kilometri și va costa aproximativ 7 miliarde de euro. La final, va fi cel mai lung tunel subacvatic rutier şi feroviar combinat din lume. Acesta va cuprinde două autostrăzi cu două benzi duble, separate de un pasaj de serviciu, şi două căi ferate electrificate.
Planificarea obiectivului a început în urmă cu un deceniu. Până acum, pe malul danez a fost construit un port temporar care va găzdui fabrica în care se vor construi secțiunile uriașe de beton. Tunelul trebuie să fie finalizat în 2029.
Sursa: adevarul.ro