Numărul tuturor rezervărilor de zboruri din România a scăzut cu circa 23% de la săptămână la săptămână (agenţie de turism)
Numărul tuturor rezervărilor de zboruri din România a scăzut cu aproximativ 23% de la săptămână la săptămână, după ce au apărut ştirile referitoare la extinderea epidemiei de coronavirus în Europa, în penultima săptămână din februarie, industria turismului fiind una dintre cele mai afectate, arată un raport al experţilor Agenţiei Globale de Turism Online - eSky.
"Izbucnirea coronavirusului în Asia nu a avut un impact mare asupra numărului de rezervări pe eSky. Numărul tuturor rezervărilor de zboruri din România după ce a fost anunţată epidemia în China a scăzut cu aproximativ 7% de la săptămână la săptămână, după care s-a recuperat rapid cu o creştere de aproximativ 10% în săptămâna ce a urmat. Ştirile despre virusul care a ajuns în Europa în penultima săptămână din februarie au dus la o scădere mai accentuată a numărului de rezervări - aproximativ 23% de la săptămână la săptămână. Totuşi, această scădere nu a afectat, încă, creşterea companiei de la an la an, care a depăşit puţin 15% în primele 2 luni ale anului 2020", se menţionează în raport.
Potrivit analizei, izbucnirea coronavirusului a început în China, o destinaţie pentru care interesul în rândul europenilor a continuat să crească într-un ritm ridicat anul acesta. În a patra săptămână a lunii ianuarie 2020, ca urmare a răspândirii informaţiilor în mass-media despre epidemia de coronavirus, situaţia a început să se schimbe odată cu numărul rezervărilor care a scăzut semnificativ.
"Odată cu creşterea drastică a numărului bolnavilor din China, situaţia s-a agravat. Companiile aeriene au decis să limiteze zborurile către regiunile infectate. De asemenea, clienţii au început să renunţe masiv la călătorii în multe ţări asiatice, în special în China, unde în februarie, numărul de rezervări a scăzut cu în jur de 81% faţă de ianuarie. Alte ţări asiatice au suferit şi ele, inclusiv Thailanda, o destinaţie foarte populară printre turiştii europeni", se menţionează în raport.
Reprezentanţii Agenţiei Globale de Turism Online - eSky susţin că, în 2019, Italia s-a clasat pe locul doi, după Marea Britanie, din punct de vedere al popularităţii în rândul destinaţiilor europene de călătorie ale românilor. În ianuarie 2020, numărul de rezervări în Italia a crescut cu 24% faţă de aceeaşi perioadă din 2019. Situaţia s-a schimbat în februarie, când a avut loc un focar de coronavirus în Italia de Nord. La sfârşitul lunii februarie, numărul de rezervări către această destinaţie pe eSky a scăzut cu 33%. Cele mai importante scăderi s-au observat în ultimele zece zile, cu toate acestea, Italia continuă să ocupă a patra poziţie pentru rezervările de zbor după Marea Britanie, Germania şi Spania.
Analiza arată că multe dintre companiile aeriene sunt nevoite să închidă rutele şi se confruntă cu cantităţi imense de anulări ale călătoriilor. "Este posibil ca unele dintre ele să nu poată face faţă situaţiei - un exemplu recent este compania aeriană britanică Flybe, care a declarat faliment joi, 5 martie. Riscul se aplică în special companiilor ce au deja probleme financiare. Situaţia este mai optimistă pentru jucătorilor puternici din industrie. Unii dintre aceştia iau măsuri diferite pentru a susţine situaţia financiară: preţuri mai mici, opţiuni gratuite şi mai flexibile pentru modificarea datelor zborului etc.", arată raportul agenţiei de turism.
În comunicat se pecizează că acest moment ar putea fi bun pentru clienţi să-şi planifice călătoriile pentru perioade ulterioare, beneficiind de preţuri mai mici şi de condiţii mai bune. "În aceste circumstanţe, sunt tratate cu prioritate cererile de rambursare ale zborurilor. Peste 1000 de clienţi români au primit asistenţă legată de modificările condiţiilor de călătorie de la angajaţii Serviciului Clienţi al eSky", potrivit analizei.
Reprezentanţii eSky susţin că oamenii călătoresc din ce în ce mai mult şi adoră să viziteze locuri noi şi este normal să se aştepte ca, de îndată ce "răspândirea coronavirusului va fi controlată, clienţii să revină la planificarea călătoriilor lor ca de obicei".
"Este greu de spus când se va întâmpla asta exact. Se pot baza unele ipoteze pe analiza situaţiilor actuale de acest tip - epidemia de gripă aviară şi porcină sau SARS. Astfel de crize durează întotdeauna câteva luni. În prezent, toate companiile de turism sunt în criză - atât din cauza vânzărilor scăzute, cât şi a anulărilor. Nu toţi jucătorii pot suporta presiunea. Cu siguranţă după criză, industria va fi pe valul vânzărilor în creştere. Totuşi, totul depinde de cât va dura această situaţie. Acum fiind în faza de dezvoltare, nu ne putem aştepta la o revenire rapidă la 'normalitate'", se mai precizează în comunicat.
eSky este o agenţie online de turism de top din România, activă pe piaţa locală încă din 2009. Aceasta este parte a grupului eSky, cu sediul central în Polonia. Grupul are 50 de pieţe deschise în acest moment, atât în America de Sud, în America de Nord, cât şi în Europa, Asia şi Africa. eSky oferă servicii complete de travel: bilete de avion, hoteluri, zbor plus hotel, închirieri maşini şi asigurări de călătorie. AGERPRES