Nu încercați să fiți cool: 12 sfaturi care vă vor face mai bun la discuții decât majoritatea
Dacă ați avut vreodată experiența nefericită de a spune ceva greșit la o întâlnire a personalului sau la o petrecere a unui prieten, știți cât de ușor este să faceți gafe.
Oamenii pot face gafe când discută cu prietenii sau colegii
Interacțiunea obișnuită poate fi dificil de gestionat, dar este incredibil de important de stăpânit. Discuțiile mici vă pot ajuta să creați o legătură cu un CEO evaziv sau cu un socru greu de mulțumit.
Anul acesta, CNBC Make It a intervievat zeci de experți despre ce să spună, ce întrebări să pună și ce greșeli cheie să eviți dacă te afli într-o cameră de non-prieteni.
Iată 12 dintre cele mai bune sfaturi ale lor.
1. Nu încerca să fii rece sau profund
Fiecare conexiune de lungă durată, fie că este personală sau profesională, a început probabil cu un comentariu benign, a scris antrenorul de vorbire John Bowe pentru CNBC Make It.
În loc să te concentrezi pe a spune ceva „profund” sau „mișto”, doar fă o observație despre împrejurimi. Spunând „Cunoști pe cineva aici? M-am gândit că aș cunoaște mai mulți oameni” sau „Ce părere ai despre locație?” este o modalitate fără riscuri de a începe conversația.
„Niciunul dintre aceste deschideri nu vă va aduce Pulitzer-ul, dar schimbul de plăcere nu înseamnă că sunteți superficial sau fals”, spune el.
2. Modificați întrebările plictisitoare
Doar pentru că întrebarea ta are un risc scăzut nu înseamnă că trebuie să fie plictisitoare. Există modalități ușoare de a transforma întrebările aparent conservate în întrebări mai interesante, spune Nicholas Epley, profesor de psihologie de la Universitatea din Chicago.
„Ar putea părea greu să reformulați întrebările, dar de fapt este destul de ușor odată ce începeți să le căutați”, spune ea.
Epley sugerează următoarele schimburi:
În loc de „Ești căsătorit?” Încearcă „Spune-mi despre familia ta”.
În loc de „Ai vreun hobby?” întreabă: „Dacă ai putea învăța ceva, ce ar fi?”
În loc de „De unde ești?” întreabă: „Care este cel mai bun lucru în locul în care ai copilărit?”
3. Concentrează-te pe cealaltă persoană
Este ușor să fii prins că te gândești „Sunt stânjenit?” sau „Mă place cealaltă persoană?” Aceste comentarii interioare pot distrage atenția de la interacțiunea efectivă cu cealaltă persoană, spune Bowe.
„Ai cerut atenția acestei persoane; acum dă-i și tu atenția ta”, spune Bowe. „Concentrează-te pe ceea ce spun ei și încearcă să intuiești de ce o spun.”
4. Folosiți „răspunsuri de asistență”
Oamenii care se pricep la vorbe folosesc „răspunsuri de sprijin”, a scris anul trecut Matt Abrahams, lector și expert în comunicare la Universitatea Stanford.
Când cineva spune o poveste, o persoană adaptată la vorbe va răspunde într-un mod care arată că vrea să afle mai multe. Să presupunem că un coleg de muncă vorbește despre un coleg de cameră enervant. Opusul unui răspuns de asistență este un „răspuns la schimbare”, care este atunci când redirecționați conversația către dvs.
Un răspuns de asistență ar fi să întrebați cum și-au cunoscut colegul de cameră sau cât timp au trăit împreună. Un răspuns la schimbare ar fi să vorbești despre propria experiență proastă a colegului de cameră.
5. Dă mai mult din cap
A fi bun la vorbit înseamnă de obicei să ai o inteligență emoțională ridicată. Un lucru pe care cei cu un IQ ridicat îl înțeleg este că limbajul corpului este la fel de important ca și cuvintele rostite, spune Abrahams.
„Oamenii care au un IQ mai mare sunt mai deschiși în postură, dau mai mult din cap”, spune Abrahams.
6. Potriviți-vă cu energia celuilalt
Un alt semn al unei persoane cu inteligență emoțională ridicată este că este capabil să citească vibrația unei conversații și să se potrivească cu acea energie. Acest instrument, numit oglindire, poate fi de ajutor în timpul discuțiilor mici.
Rețineți tonul și expresia feței celeilalte persoane. Dacă ei vă vorbesc entuziasmați despre ziua lor, răspunsul dvs. ar trebui să reflecte acest sentiment.
7. Validați cealaltă persoană
Discuțiile nu sunt momentul propice pentru a oferi adevăruri dure. Indiferent dacă sunteți de acord sau vă relaționați cu o altă persoană, doriți să o faceți să se simtă auzită și văzută.
Puteți face acest lucru punându-le mai multe întrebări despre ei înșiși, spune Abrahams și oferind mai multe răspunsuri „backchannel”, cum ar fi „uh-huh” și „văd”.
8. Evită subiectele controversate
Discuțiile nu sunt, de asemenea, momentul pentru a rezolva problemele lumii. Avortul, cărțile interzise, vaccinurile sau opțiunile politice - toate aceste subiecte sunt tabu și este cel mai bine să fie evitate.
„Dacă gravitați spre aceste subiecte mai târziu, grozav”, spune Bowe. „Dar pentru început, urmărește ceva simplu și la îndemână pe care tu și cealaltă persoană să-l poți observa împreună.”
9. Preambalați câteva întrebări
Jurnalistul veteran SuChin Pak a intervievat unele dintre cele mai mari simboluri ale culturii pop, inclusiv Britney Spears și Oprah. Este rar, spune ea, să nu știi ce să spui cuiva. Când se întâmplă, ea are un „secret” pentru a vorbi pe care oricine îl poate folosi.
Cel mai mare sfat al ei pentru a menține o conversație indiferent de cadru? „Aveți întotdeauna câteva întrebări de rezervă care funcționează pentru toată lumea”, a spus ea.
Cele două întrebări preferate pe care le pune noilor cunoștințe sunt: „Ce vrei să obțină oamenii din ceea ce faci?” și „Cum ai început să faci cutare lucru?”
10. Cere sfaturi
O modalitate ușoară de a linguși pe cineva în timp ce vorbești fără a oferi un compliment este să îi ceri sfaturi.
O serie de studii de la Universitatea Harvard și Universitatea din Pennsylvania au descoperit că ne plac oamenii care ne cer îndrumări mai mult decât cei care ne doresc binele. Aceasta este tendința de a crede: „Au fost deștepți să-mi ceară sfatul pentru că sunt deștept.”
11. Nu întrerupeți o conversație în curs
Nu intra în nicio conversație, spune Bowe. Dacă cineva spune o poveste foarte animată, cel mai bine este să nu intervi. „Mai întâi, așteaptă o pauză”, spune el. „Atunci, odată ce ai atenția cuiva și, în mod ideal, primești un acord non-verbal, aceasta este șansa ta.”
12. Pune telefonul deoparte
Telefoanele ne anunță în mod constant cu mesaje care nu sunt foarte urgente. Probabil că poți să stai o oră fără să verifici cine ți-a trimis mesaje sau cel mai recent titlu. Ar putea fi inteligent să vă opriți notificările înainte de a intra într-o situație în care trebuie să fiți prezent sau atent.
„Dacă vorbești cu cineva, vorbește cu el”, spune Bowe. „Nu te uita în podea și nu te uita peste umăr la o altă persoană . Pune telefonul deoparte. Fii prezent și acordă-le toată atenția ta.”
Sursa: adevarul.ro