Norvegia trage frâna unei campanii de promovare a țării, de teama turismului în masă care amenință mediul
O campanie de turism din Norvegia, destinată promovării țării ca destinație pentru activități în aer liber, a fost suspendată după avertismentele că deschiderea legilor norvegiene privind „dreptul de a umbla” pentru turismul în masă ar putea duce la distrugerea mediului.
Norvegia a suspendat o campanie de promovare a turismului care amenință mediul FOTO Arhivă
Allemannsretten – care le oferă norvegienilor dreptul legal de a campa, înota, schia și merge liber în natură, indiferent de cine este proprietarul terenului – constituie baza așa-numitului friluftslivet (viața în aer liber), considerată fundamentală pentru cultura țării montane, potrivit The Guardian.
Însă inițiativa a fost întâmpinată cu critici puternice. Responsabilii regionali din turism spun că ar putea duce la un val de trafic necontrolat și campare, punând prea multă presiune asupra mediului natural.
Innovation Norway, deținută de statul norvegian, a spus că a vrut să „evidențieze partea din cultura norvegiană care se referă la utilizarea naturii” punând activitățile în aer liber în centrul campaniei.
Responsabilii din turism din Norvegia de Nord și Vest spun însă că deja experimentează efectele turismului excesiv. Unii au cerut suspendarea inițiativei în timp ce evaluau orice impact potențial asupra turismului comercial, ceea ce a dus la oprirea campaniei de către Innovation Norway.
Interesul pentru regiunea nordică în ansamblu a crescut în această vară, pe măsură ce turiștii au căutat destinații mai răcoroase din cauza temperaturilor ridicate din sudul Europei. Deși birourile de turism vizează să capitalizeze pe creșterea interesului, mulți din Norvegia au îndemnat la prudență.
„Credem că promovarea activităților în aer liber către o piață internațională în creștere de vacanțe și timp liber poate fi riscantă deoarece poate duce la mai mulți oameni care doresc să exploreze zone naturale vulnerabile pe cont propriu. Acest lucru poate să ducă la degradarea naturii, creșterea poluării și ar putea duce potențial la accidente și operațiuni de salvare”, a declarat Stein Ove Rolland, CEO-ul biroului de turism Fjord Norway.
Pe măsură ce interesul pentru turismul în Norvegia a crescut, a crescut și numărul de rulote parcate necorespunzător, precum și poluarea și „uzura generală a naturii”. Operațiunile de salvare pentru găsirea turiștilor pierduți în munți au crescut de asemenea.
„Este important să încurajăm turiștii să se comporte responsabil în natura norvegiană. De asemenea, dorim să inspirăm oamenii să viziteze țara noastră și să descopere experiențe uimitoare care vor crea amintiri pentru întreaga viață”, a spus Aase Marthe Horrigmo, de la Innovation Norway.
Ea a spus că decizia de suspendare a fost „pentru a continua dialogul cu municipalitățile și companiile de destinație care au fost sceptice față de idee, pentru a ne asigura că am înțeles și considerat pe deplin îngrijorările lor” .
Bente Lier, secretarul general al organizației de recreere în aer liber Norsk Friluftsliv, a spus că, deși primește turiști în Norvegia, natura trebuie protejată cu o strategie clară pentru vizitatori înainte de a-i invita.
„Aceasta include un plan clar pentru unde să-i direcționăm în locurile unde avem capacitate, cum să-i întâmpinăm și cum să-i introducem în natură,” a spus ea. „Nu putem invita 30 de oaspeți dacă masa este pregătită pentru patru.
Sursa: adevarul.ro