Noi imagini cu „drăcovenia” americană de generația a VI-a

Noi imagini cu „drăcovenia” americană de generația a VI-a

Compania americană Lockheed Martin continuă să lucreze la programul militar pentru un avion de generația a VI-a, iar în cinstea celei de-a 80-a aniversări a diviziei sale ''Skunk Works'', care se ocupă de proiecte avansate, a fost publicată o nouă imagine grafică care sugerează cum ar arăta viitoarea aeronavă de luptă, relatează publicaţia The War Zone.

Un videoclip realizat cu ocazia celei de-a 80-a aniversări a Skunk Works prezintă, prin randări și schițe, trecutul, prezentul și viitorul diviziei de proiectare din cadrul companiei Lockheed Martin.

Pentru a sărbători 80 de ani de existență a diviziei Skunk Works, Lockheed Martin a publicat pe rețelele de socializare un scurt material video care arată moștenirea și inovația aduse de proiectele lui Clarence "Kelly" Johnson, unul dintre cei mai importanți ingineri de proiectare a aeronavelor din istoria aviației.

Printre randările și schițele care prezintă trecutul, prezentul și viitorul diviziei Skunk Works, sunt oferite şi câteva mici detalii interesante despre noile proiecte pe care compania le-a prezentat recent, potrivit The Aviationist.com.

"De la începuturile noastre umile cu Kelly Johnson într-un cort de circ, Skunk Works are întotdeauna ochii ațintiți spre viitor", se arată în legenda care însoțește videoclipul. "Programele istorice prezentate în acest videoclip, cum ar fi P-80 Shooting Star, U-2 Dragon Lady și F-117 Nighthawk, au deschis calea spre locul în care ne aflăm astăzi."

Filmul începe cu inginerul Kelly Johnson în fața uzinei Lockheed Martin și continuă cu prezentarea tuturor proiectelor majore realizate de Skunk Works: P-38 Lightning, P-80 Shooting Star, XF-90, F-104 Starfighter, SR-71 Blackbird și D-21, F-117 Nighthawk, F-22 Raptor, F-35 Lightning II, U-2 Dragon Lady, U-2 Dragon Lady, Next Gen UAS, X-59 QueSST, care încă nu a fost numit.

Designul aeronavei de nouă generație prezentat recent de Lockheed Martin, comparat cu o altă schiță publicată în iulie 2023. Imagine: Lockheed Martin, editată de The Aviationist.

Apoi, lucrurile devin interesante cu prima schiță despre noile proiecte, care arată în mod clar același proiect SR-72 pe care Lockheed Martin îl prezintă acum câțiva ani. Unele rapoarte recente au menționat că au fost livrate și evaluate de către Forțele Aeriene ale SUA prototipuri ale unui avion de recunoaștere mult mai performant decât cele aflate în serviciu în prezent, făcând probabil aluzie la SR-72, iar lucrările continuă pentru următorul lot de aeronave.

Nu în ultimul rând, avem o altă apariție a aeronavei de ultimă generație la care Lockheed Martin ar putea lucra pentru programul Next Generation Air Dominance (NGAD). Forma schiței din videoclip se potrivește perfect cu silueta misterioasă a unei aeronave de generație a VI-a pe care compania a prezentat-o pe rețelele de socializare la începutul acestui an.

Desenul, despre care s-a crezut inițial că este un avion cu două motoare, pare să fie acum un avion de luptă cu un singur motor. Schița confirmă faptul că este vorba despre designul unui avion fără coadă (considerat un detaliu tehnic ideal pentru a obține o observabilitate foarte scăzută pe radar), în formă de diamant. Cu toate acestea, cabină este mult mai mare decât cea din schiţa publicată în iulie de Lockheed Martin.

Să reținem că acest design ar putea fi legat de programul NGAD, dar s-ar putea să nu fie NGAD propriu-zis, deoarece programul este foarte bine clasificat. Cele două opțiuni posibile sunt că acesta să fie doar un design fictiv pentru a da indicii despre tipul de muncă depusă pentru un proiect atât de avansat sau ar putea avea legătură cu unul dintre prototipurile programului secret X-planes care a demonstrat tehnologii care au fuzionat ulterior pentru primul prototip din cadrul programului NGAD.

Avionul de generaţia a VI-a, care ar urma să fie dezvoltat în cadrul programului militar NGAD, va înlocui F-22 și va costa literalmente sute de milioane de dolari (ceea ce nu este surprinzător, având în vedere că, de exemplu, F-35 poate costa mai mult de 200 de milioane de dolari). În total, planul este de a construi aproximativ 200 de astfel de aeronave, care vor fi optimizate în principal în domenii precum autonomia, cantitatea de încărcătură utilă pe care aeronava o poate transporta și tehnologia stealth. SURSA: defenseromania.ro



Citește și:

populare
astăzi

1 O poveste stranie, dar stranie rău de tot...

2 Ce a scris Qeqa Krelani, cea mai cunoscută jurnalistă sportivă din Kosovo, despre evenimentele de la București

3 Judecați voi diferența dintre România și Kosovo...

4 Foarte interesante amănunte...

5 Rămășițele unui OZN în formă octogonală, doborât de un avion de luptă american F-16, au fost recuperate din Lacul Huron