Nici mașinile second-hand nemțești nu mai sunt ce-au fost

Nici mașinile second-hand nemțești nu mai sunt ce-au fost

Multe dintre mașinile scoase la vânzare în Germania s-ar putea să nu fi văzut niciodată drumurile din Berlin, München sau Hamburg și nici emblematicele autostrăzi germane, ci să provină din Italia, Franța, SUA, Belgia sau chiar România.

FOTO Shutterstock

FOTO Shutterstock

În timp, Germania a devenit locul favorit pentru cumpărarea unei mașini la mâna a doua mai ales în rândul est-europenilor, dar pe fondul penuriei de mașini noi și în contextul unei oferte destul de limitate de autoturisme rulate, samsarii recurg la o nouă metodă pentru a înșela clienții. Ei achiziționează mașini din alte țări și le înmatriculează în Germania exclusiv cu scopul revânzării, susțin experții platformei carVertical.

Vehiculele din Germania sunt îndeosebi dorite în Europa de Est, unde domină credința că mașinile aduse din Vest nu au nici daune, nici defecte ascunse. Potrivit Autorității Federale de Transport Auto din Germania, aproximativ 2 milioane de mașini uzate din această țară sunt reînmatriculate în fiecare an în afara granițelor sale. În unele locuri, ponderea acestor vehicule depășește 50% din totalul mașinilor la mâna a doua importate în fiecare an. Cu toate acestea, există un paradox pe piața germană de mașini second-hand despre care puțină lume vorbește: unele vehicule «din Germania», în realitate, nu au fost conduse niciodată pe drumurile germane!”, susțin experții.

Conform datelor, 4,3% din mașinile scoase la vânzare în Germania s-ar putea să nu fi văzut niciodată drumurile din Berlin, München sau Hamburg și nici emblematicele autostrăzi germane și că provin și au fost rulate exclusiv în alte țări. Țările de top unde au fost înmatriculate pentru prima dată mașinile second-hand înainte de a fi importate în Germania sunt Italia (16,6%), Franța (12,7%), SUA (10,6%), Belgia (9,1%) și România (5,1%).

Astfel, în loc să achiziționeze o mașină care a rulat în Germania, cumpărătorii riscă să se aleagă cu un vehicul care a fost importat dintr-o altă țară, iar dacă un vânzător ascunde țara de origine a unei mașini, este posibil ca aceasta să nu fie în cea mai bună stare. Reparațiile de calitate proastă, un kilometraj ridicat și daunele ascunse sunt motivele cel mai întâlnite pentru care vânzătorii încearcă să mascheze trecutul unui vehicul.

Mirajul mașinii germane

„Am observat că există cazuri în care oamenii vând în Germania modele de mașini second-hand scumpe, dar înregistrările noastre sugerează că multe dintre ele nu au fost conduse niciodată în această țară. Astfel se formează iluzia cumpărării unei mașini germane care a fost bine întreținută, când de fapt mașina a rulat exclusiv în Italia, Franța sau România”, explică Matas Buzelis, șeful departamentului comunicare și expert auto carVertical.

Buzelis mai susține că Germania are o istorie lungă ca punct de atracție pentru cumpărătorii de mașini din Europa de Est, tradiție care datează de când aceste țări erau sub influența sovietică. La acea vreme, în Uniunea Sovietică erau fabricate doar vehicule modeste, lipsite de calitate, confort și fiabilitate. Drept urmare, toată lumea își dorea mașini importate, iar Germania era un loc de top pentru a le găsi. Mai mult, un mit foarte răspândit este că șoferii din Germania cumpără mașini mai noi, mai bine echipate și mai scumpe, respectând în același timp cu strictețe recomandările producătorilor pentru întreținere, dar în realitate, aceste clișee nu sunt mereu ancorate în realitate, a precizat Buzelis.

Cele două teste salvatoare

Experții consideră că pentru a nu pica în plasa samsarilor este bine să apelați la una dintre platforme specializate care poate verifica trecutul mașinii pe care vreți să o achiziționați. Platformele pot fi descoperite cu o simplă căutare pe internet, iar pentru a vedea tot istoricul mașinii trebuie să introduceți numărul VIN (Vehicle Identification Number) care este unic și se găsește în certificatul de înmatriculare sau fizic în interiorul autoturismului pe eticheta aflată în partea stângă a bordului. Raportul aferent oferă informaţii preţioase legate de nivelul de dotare, kilometrajul real, istoricul incidentelor, istoricul reviziilor, număr de proprietari, defecte de fabricaţie şi rechemări în fabrică, dar și țara de origine sau dacă mașina figurează ca fiind furată. Informațiile sunt extrem de importante mai ales dacă avem în vedere că mai bine de două din cinci maşini rulate au kilometrajul dat înapoi, iar peste jumătate dintre acestea au suferit avarii.

Apoi, pentru a sta liniștiți, este bine să apelați și la un mecanic calificat. Acesta poate identifica reparații necorespunzătoare, poate realiza o diagnoză computerizată cu tester și poate verifica grosimea stratului de vopsea. În plus, mecanicul va realiza inspecţia elementelor de siguranță, dar și o probă de drum în care va verifica inclusiv funcţionarea motorului în condiții reale și eventuale probleme de articulații. Cumulat, cele două teste vă pot scoate din cont în jur de 500 de lei, dar vă certifică faptul că o să cumpărați mașina dorită și nu una care vă va face probleme în timp.

Sursa: adevarul.ro


populare
astăzi

1 Greu de crezut așa ceva, dar...

2 Culisele picante din spatele așa-zisei crize dintre partidele „condamnate” să împartă un ciolan mai auster

3 VIDEO Singura întrebare care l-a făcut pe Putin să tușească...

4 DOCUMENT Pensiile rămân înghețate o perioadă, salariile bugetarilor la fel, dar pentru întreg anul viitor / Toate modificările importante

5 Amușinarea lui Orban pe la București arată că pe măsură ce se blochează colaborarea energetică cu Ucraina, cu atât devine mai importantă cea cu Români…