Netflix studiază introducerea unui abonament mai ieftin, dar cu reclame
Netflix studiază posibilitatea de a oferi un tip de abonament care să cuprindă reclame, în schimbul unui tarif mai mic, şi care ar putea fi disponibil începând de anul viitor sau peste doi ani, potrivit cofondatorului său, Reed Hastings, citat de EFE.
Propunea a apărut în timpul unei intervenţii online cu investitorii, după ce Netflix a anunţat că a pierdut 200.000 de abonaţi în primul trimestru al anului 2022, perioadă în care a avut încasări nete de 1,597 miliarde de dolari, în scădere faţă de cele 1,706 de miliarde obţinute în anul precedent.
Alte platforme rivale în SUA, precum Hulu sau HBO Max, dispun de opţiuni mai ieftine de abonament în care difuzarea unui serial sau film este întreruptă pentru scurte anunţuri publicitare.
Imediat ce Netflix a anunţat că a început să piardă utilizatori, pentru prima dată în ultimul deceniu, acţiunile platformei de streaming au înregistrat miercuri o cădere de până la 26% în tranzacţiile care preced deschiderea Bursei de la New York.
Compania a explicat această pierdere prin apariţia de noi concurenţi, precum Disney şi Apple, reamintind totodată de suspendarea serviciului său în Rusia, având ca rezultat pierderea a 700.000 de clienţi din această ţară.
Inflaţia, instabilitatea politică cauzată de războiul din Ucraina şi paralizarea filmărilor din cauza impactului COVID-19 sunt alte motive invocate de Netflix pentru a justifica aceste rezultate.
Netflix a informat de asemenea că, pe lângă introducerea unei opţiuni mai ieftine şi susţinută de publicitate, va lua măsuri împotriva celor care dezvăluie şi altora parolele lor. În plus, Netflix va reduce cheltuieile pentru filme şi seriale TV, ca răspuns la diminuarea numărului de utilizatori. AGERPRES