Netflix anunţă disponibilizarea a 300 de persoane, adică aproximativ 3% din forţa totală de muncă pe care o angajează, oferind un comunicat în care explică decizia şi le mulţumeşte celor la care a trebuit să renunţe.
„Am făcut aceste ajustări astfel încât costurile noastre să fie în concordanţă cu creşterea mai lentă a veniturilor”, se arată în comunicatul emis de companie, în care mai scrie: „Lucrăm din greu pentru a-i sprijini în această tranziţie dificilă” pe cei concediaţi.
Majoritatea disponibilizărilor au avut loc în Statele Unite, însă locuri de muncă s-au pierdut şi în alte regiuni, precum Europa, America Latină şi Africa.
Este al doilea val de concedieri făcut de Netflix după anunţarea rezultatelor ultimului trimestru, când numărul abonaţilor a scăzut cu 200.000. Compania pare să se pregătească pentru o perioadă şi mai dificilă, aşteptându-se să piardă alţi 2 milioane de abonaţi în al doilea trimestru al anului.
În mai, Netflix a disponibilizat alţi 150 de angajaţi. Chiar şi înainte de anunţarea ultimelelor rezultate financiare, în aprilie, compania americană renunţase la angajaţii Tudum, unitate editorială înfiinţată abia în decembrie.
În acest context, Netflix este aşteptată să lanseze o versiune cu reclame, care să coste mai puţin, şi să înceapă vânătoarea de utilizatori care partajează conturile, pe care vrea să-i pună să plătească suplimentar.