„Ne lăsați aici ca pe niște animale” / Călătorii unui tren Regio abandonați în câmp 90 de minute
Un tren Regio al CFR Călători a fost lăsat fără locomotivă timp de o oră și jumătate. În acest timp, locomotiva luată de la trenul Regio a fost cuplată la tracțiunea unui tren Interregio internațional, care rămăsese ”în pană” din cauza unei defecțiuni. În tot acest timp, călătorii din trenul Regio au așteptat în câmp, scrie Ziare.com.
Club Feroviar a relatat anterior despre cazul trenului IR 72 Traianus, București Nord – Timișoara Nord – Budapesta, a cărui locomotivă s-a defectat joi, 24 august, la Măldăeni. În tren se aflau 350 de pasageri, dintre care 150 de copii care se duceau în tabără școlară la Drobeta Turnu Severin.
”Trenul și–a reluat circulația în condiții de siguranță, cu un alt mijloc de remorcare, după realizarea tuturor procedurilor aferente unei astfel de situații (acțiuni de manevră, detașare/atașare, proba frânei etc). Pasagerii trenului IR 72 vor primi apă şi produse preambalate în staţia Craiova. CFR Călători cere scuze pasagerilor pentru neplăcerile întâmpinate și îi asigură că face toate operațiunile necesare pentru asigurarea unui transport în siguranță”, se arată în comunicatul postat pe site-ul operatorului feroviar de stat.
Ce nu spune CFR Călători despre trenul IR 72. A așteptat să facă cruce cu un tren privat
La momentul publicării acestui articol, trenul IR 72 Traianus a avut o întârziere de 184 de minute, dintre care 100 de minute acumulate din cauza defectării locomotivei la Măldăeni.
Cu 37 de minute a plecat întârziat din Gara de Nord din București, iar apoi a stat la Chiajna 11 minute pentru a face cruce cu un tren privat, și anume R-E 10090 operat de Transferoviar Călători. Restul până la 184 de minute de întârziere a trenului Traianus a fost acumulat pe traseu, după defecțiunea de la Măldăeni.
Tren Regio fără locomotivă, timp de o oră și jumătate
Responsabilii CFR Călători nu au precizat de unde a fost luată locomotiva de ajutor care a preluat trenul IR 72 Traianus.
Pentru că prin zonă trecea trenul R-E 9902, care venea de la Târgu Jiu și se îndrepta către București Nord, a fost oprit la Măldăeni, i s-a detașat locomotiva (EA 335), iar aceasta a fost atașată la trenul internațional IR 72. Călătorii trenului Regio au fost lăsați pur și simplu în tren, fără locomotivă, în haltă Măldăeni, timp de 94 de minute, scrie clubferoviar.ro.
În acest timp, EA 335 a tractat trenul IR 72 Traianus până în stația Craiova, unde a fost înlocuită la tracțiunea garniturii internaționale de către EC 086 (patru osii). Trenul și-a continuat călătoria spre Budapesta, iar EA 335 s-a întors la Măldăeni, de unde a (re) preluat trenul 9902 spre București Nord, unde a ajuns cu o întârziere de 114 minute.
Călătorii din trenul Regio 9902, lăsat fără locomotivă trimisă să tracteze un tren internațional, au stat în căldură fără aer condiționat, timp de o oră și jumătate.
Pentru traficul intern pe calea ferată, România a cerut recent, și a obținut, o derogare de patru ani de zile de a Regulamentul european care prevede despăgubiri în cazul în care trenul întârzie.
Pe de altă parte, călătorii aflați în trafic internațional pot cere despăgubiri pentru întârziere, așa că operatorul de stat a vrut să evite pe cât posibil plata unor daune către pasageri.