NASA IMAGINEA SĂPTĂMÂNII X-57 "Maxwell", prototipul unui avion cu propulsie electrică testat de NASA
Folosind 14 motoare electrice integrate pe aripi cu un design unic, NASA testează o nouă tehnologie de propulsie prin intermediul avionului X-57 'Maxwell', prototip ce va fi folosit pentru a demonstra că propulsia electrică poate face avioanele să fie mai silențioase, mai eficiente și nepoluante.
Sursa foto: nasa.gov
Inovatorii NASA din domeniul aeronautic doresc să demonstreze ideea că distribuirea energiei electrice la un număr de 14 motoare integrate în acest fel va reduce de 5 ori energia necesară pentru un zbor de croazieră de 280 km/h. În afara eficienței energetice, acest avion-concept aduce și alte beneficii: 'Maxwell' va fi alimentat în exclusivitate de baterii, eliminând complet emisiile de dioxid de carbon și demonstrând că în viitorul apropiat nevoia de combustibil convențional pentru aviație va scădea.
Dacă tehnologia cu care este echipat prototipul X-57 se va dovedi eficientă la altitudinea de croazieră, atunci timpul de zbor va fi redus, la fel cum vor fi reduse și costurile de operare pentru aparatele de zbor cu până la 40%. De obicei, pentru a fi cât mai eficient din punct de vedere al consumului de combustibil, un avion ar trebui să zboare cât mai încet cu putință. Pe lângă faptul că este silențioasă și nepoluantă, propulsia electrică are și avantajul că elimină această scădere a eficienței consumului odată cu creșterea vitezei.
Proiectul X-57 "Maxwell" a fost dezvăluit de administratorul NASA, Charles Bolden, la 16 iunie, într-o prezentare la târgul Aviation Expo 2016 organizat de Institutul American pentru Aeronautică și Astronautică (AIAA).
AGERPRES