MUȘAMALIZARE? Mărturii ȘOCANTE din rândul polițiștilor de la Circulație: „Am prins mai mulţi miniştri. Dar pe Oprea îl ducem de la tuns, la masă, la întâlnirile cu colegii de partid, peste tot”
Poliţistul Bogdan Cosmin Gigină (28 de ani) de la Brigada Rutieră a Capitalei a decedat marţi seară, la Spitalul Universitar de Urgenţă Bucureşti, unde a fost transportat după ce a căzut cu motocicleta într-o groapă de pe bulevardul Ştirbei Vodă din Capitală. Imediat la faţa locului au ajuns mai multe ambulanţe, echipaje de poliţie şi o echipă de procurori. Tânărul a fost dus de urgenţă la spital unde, în pofida eforturilor medicilor, s-a stins din viaţă.
Încet încet par informații tot mai multe despre groaznicul accident al polițistului de la Circulație care ar fi deschis coloane oficială a vicepremierului Gabriel Oprea care s-ar fi grăbit de la restaurant spre casă.
Iată mărturii care arată o altă față a ceea ce se întâmplă în MAI via Softpedia:
Coloana s-a constituit în jurul orei 18.40. Obiectivul era ghidarea maşinii în care se afla vicepremierul Oprea spre casă. Trei autospeciale făceau parte din această coloană. Motocicleta condusă de Bogdan Cosmin Gigina, maşina lui Gabriel Oprea şi un VolksWagen Passat pe postul de închizător de coloană. În ultima maşină se afla şi şeful de dispozitiv, subcomisarul Gâtan. În fiecare intersecţie pe unde trecea coloana erau posturi fixe de dirijare. Agenţi care asigurau că niciunul dintre şoferii muritori de rând nu trece pe verde când prioritatea este a ministrului Gabriel Oprea.
Poliţiştii care aveau staţiile deschise pe canalul de comunicaţii al coloanei au auzit vocea ofiţerului Gâtan cum striga. „Mai repede, mai repede, parcă dormiţi”. În momentul impactului, motocicleta condusă de Bogdan Gigina avea peste 100 km/h. Ploua abundent. Casca poliţistului era de tip flip-up, sistem care poate rabata partea din faţă de la bărbie şi până la frunte. Dacă ar fi stat închisă îi obtura poliţistului Bogdan Gigina toată vizibilitatea. Iar deschisă făcea ca toată apa să-i intre direct în ochi. Îl lăsa, cât de cât, să vadă însă scădea exponenţial protecţia frontală în caz de accident. Testele de impact arată că mai bine de 65% din impacturi se produc în zona bărbiei, fiind cea mai expusă în caz de accident.
Bogdan Gigina trebuia să se grăbească să-l ducă pe ministru acasă, nu trebuia să se gândească la studiile privind accidentele. De altfel nu trebuia să gândească, punct. Subofiţerii din postura lui nu trebuie să gândească. Trebuie să execute şi atât, fără să întrebe de ce e aşa de urgent ca Oprea să ajungă acasă.
Detaliul şocant povestit de trei surse diferite
În momentul în care Gigina a pierdut controlul motocicletei şi a intrat în gardurile care delimitau lucrările se afla la aproximativ 300 de metri de maşina lui Gabriel Oprea. Autospeciala Ministerului Afacerilor Interne condusă de şoferul lui Oprea a oprit în apropiere de accident. Şoferul a deschis uşa şi a dat să coboare ca să-i dea colegului său primul ajutor. După câteva secunde a revenit cu mâinile pe volan şi a demarat mai departe în trombă; în viteză şi mai mare decât până atunci. Scena a fost descrisă de mai mulţi poliţişti în discuţii separate. La locul accidentului a rămas ofiţerul Gâtan. Maşina lui Oprea şi-a continuat singură traseul dar tot cu sirene şi girofar. Poliţiştii care ne-au relatat scena spun că este posibil ca şoferul lui Gabriel Oprea să fi vrut să-şi ajute colegul însă vicepremierul s-ar fi opus tocmai ca să poată dispărea mai repede iar accidentul să fie muşamalizat.
Poliţiştii de la Rutieră, scoşi în careu
De dimineaţă, şeful Brigăzii rutiere, comisar-şef Cristian Crai a făcut revista de front cu poliţiştii din serviciu. Nemulţumiţi de felul în care au comunicat ofiţerii de presă accidentul, câţiva poliţişti s-au revoltat. Cristian Crai le-a explicat subalternilor: „Procurorul ştie adevărul, toţi ştim adevărul, dar e mai bine aşa. Pentru toată lumea”
„Mereu ne aleargă. Oprea e şi singurul dintre toţi care merge cu peste 100km in oraş. Ştii ce cred? Că dacă eram eu la deschidere, eu muream, nu Bogdan.”, ne-a spus unul dintre poliţiştii Brigăzii Rutiere care ne-a rugat să nu-i facem publică identitatea din motive lesne de înţeles.
„Am prins mai mulţi miniştri. Dar pe Oprea îl ducem de la tuns, la masă, la întâlnirile cu colegii de partid, peste tot”, ne-a mărturisit un alt poliţist.
La mai puţin de 24 ore de la tragedie, groapa a fost acoperită de muncitori.
La nici 24 de ore de la moartea poliţistului de la Rutieră sunt lucrări în toi pe bulevardul Ştirbei Vodă. Muncitorii au venit deja cu o cantitate mare de nisip, iar gropile sunt astupate, urmând să fie pus şi asfaltul.
Agentul de poliţie a căzut cu motocicleta chiar în groapa pe care muncitorii au început să o repare. Procurorii au deschis o anchetă şi încearcă să-şi dea seama cum s-a petrecut tragedia. Condiţiile meteo nu au fost de partea motociclistului de la Brigada Rutieră, care avea misiunea de a asigura trecerea coloanei vicepremierului Gabriel Oprea, spun liderii de sindicat din poliţie.
Dumitru Coarnă confirmă declarațiile anonime ale colegilor polițistului decedat
Dumitru Coarnă, lider de sindical al poliţiştilor: „Se afla într-o coloană oficială, era deschizător, cel care a plecat în faţa coloanei pentru a gestiona traficul pe artera respectivă. Coloana oficială era a domnului viceprim-ministru Gabriel Oprea. Cei de la Brigada Rutieră trebuiau să ştie că la temperaturi de sub 10 grade nu se scoate motocicleta pe timp de ploaie. Nu se scoate motocicleta pentru că avem fenomenul de acvaplanare”.
Potrivit legii, la o coloană oficială însoţită de poliţişti au dreptul preşedintele României, preşedintele Senatului, cel al Camerei Deputaţilor şi premierul. Există şi unele excepţii, potrivit Codului Rutier:
„În situaţii deosebite, care impun deplasarea în regim de urgenţă, pot beneficia de însoţirea cu echipaje ale poliţiei rutiere şi miniştrii din Guvernul României."
Brigada Rutieră a Poliţiei Capitalei trebuie să depună la Parchet, în cel mai scurt timp, regulile interne care reglementează însoţirea coloanelor oficiale, dar şi dosarul personal al poliţistului decedat.