Motivul pentru care mecanicul trenului implicat în accidentul din Grecia a insistat să fie pe acea rută

Motivul pentru care mecanicul trenului implicat în accidentul din Grecia a insistat să fie pe acea rută

Mecanicul trenului implicat în accidentul feroviar din Grecia a solicitat să mai lucreze chiar dacă împlinise vârsta de pensionare, fiindcă voia să-și sprijine financiar fiicele care studiază în Salonic.

57 de persoane au murit în accidentul feroviar din Grecia. FOTO Profimedia (Arhivă)

57 de persoane au murit în accidentul feroviar din Grecia. FOTO Profimedia (Arhivă)

Conform ProtoThema , bărbatul a solicitat să conducă trenul de pasageri fiindcă putea să ajungă în Salonic pentru a-și vizita fiicele.

Am aflat că el a cerut în mod special să fie pe acel traseu, dorea să-și vadă cele două fiice care studiau la Salonic. Din câte am înțeles, a fost prima lui solicitare de acest fel. Și sfârșitul vieții sale. Mă refer la mecanicul de tren care a întrebat dacă poate să treacă în ciuda semaforului roșu", a afirmat jurnalistul Christos Vassilopoulos, la canalul public ERT.

Înregistrarea ultimei conversații dintre mecanicul trenului și șeful gării din Larissa, care l-a trimis pe linia greșită, a fost publicată.

Conform presei din Grecia , o amică a mecanicului de locomotivă a declarat că bărbatul împlinise vârsta de pensionare, însă a decis să continue să lucreze pentru a-și sprijini financiar fiicele care studiază la Salonic.

Vassilopoulos se întreabă de ce șeful gării Larissa era singur. Conform acestuia, în regulament este precizat faptul că pe tură trebuiau să fie două persoane de serviciu.

De ce era singur șeful de gară? Regulamentul spune că trebuie să fie două persoane. Așa că supervizorul lui și inspectorul trebuie să fie întrebați de ce au pus un tânăr în funcție de doar trei luni să fie singur. Și noaptea...", a întrebat Vassilopoulos.

Lăsați mecanicii să vorbească. Ei vorbesc cu șefii de gară. Să fie întrebați toți mecanicii de linie despre dialogurile pe care le-au avut cu șefii de gară. Dacă se face o anchetă, să fie cuprinzătoare, să nu se refere doar la acest moment", a mai precizat jurnalistul.

Conversația dintre șeful gării din Larissa și mecanicul trenului Intercity

Șeful de gară îi transmite mecanicului garniturii de pasageri să meargă înainte, iar cel din urmă nu s-a îndoit de indicația primită, conform Digi24.

Mecanicul garniturii de pasageri: „Larissa mă aude?

Șeful gării: „Da, te aude. Cu nr. 47 treceți de semaforul roșu până la stația Nei Poroi”.

Mecanicul trenului: „Vasili, plec?

Șeful gării: „Pleacă, pleacă”.

Mecanicul trenului: „Ok, o seară bună”.

Indicația care a decis soarta pasagerilor a fost dată de șeful gării Larissa cu câteva momente înainte. Acesta a solicitat unui subordonat să schimbe manual un macaz fiindcă un tren local a rămas blocat și urma să fie mutat de pe linia principală. Însă, șeful gării nu a mai comunicat ca macazul să fie mutat înapoi.

Subaltern: „Vasili, să schimb poziția macazului?

Șeful gării: „Nu, nu schimba poziția pentru că vine 1564”.

Subaltern: „Ok, o să las așa, pe diagonală”.

O cameră de supraveghere a surprins momentul în care s-a produs accidentul feroviar. Primele vagoane ale trenului de pasageri au fost mistuite de flăcări.

În accidentul feroviar, 57 de persoane au murit. De asemenea, Ministerul Afacerilor Externe a transmis sâmbătă că un cetăţean român a fost identificat printre persoanele decedate.

Sursa: adevarul.ro


populare
astăzi

1 Informații care dau fiori...

2 ALERTĂ România, condamnată să-i plătească 85 de milioane de euro plus dobânzi fostului proprietar rus al rafinăriei RAFO Onești

3 VIDEO Priviți ce „drăcovenie” au scos americanii din „cutia cu maimuțe”

4 Dau și ceilalți? / O mare navă rusă s-a scufundat în Mediterană după o explozie la sala motoarelor / „Ursa Major” era „strategică” pentru Rusia

5 Băiatul lui Ștefan Bănică Jr. povestește cum a fost bătut și umilit: „Mi-a dat pumni în burtă, apoi se lua de mine: de ce plângi, ești fetiță?”