Modificări semnificative în comportamentul consumatorilor români în pandemie
Cum s-a modificat comportamentul de consumatorului al românilor în pandemie?
Cumpărătorii români au început să aprecieze mult mai mult valorile etice ale companiilor private și în ce măsură o strategie de afaceri integrează responsabilitatea socială în obiectivele ei de dezvoltare. Potrivit experților Promocodius în coduri promoționale și cupoane, cererea pentru aceste instrumente de marketing demonstrează, de asemenea, aceeași evoluție a deciziei de cumpărare a consumatorului român. O astfel de modificare de comportament poate influența fie creșterea reputației și a unei imagini solide a companiei, fie deplasarea consumatorilor către companii mai responsabile din punct de vedere social.
Rezultatele studiilor de piață efectuate în România în ultimele luni au demonstrat că aproape 85% dintre cumpărătorii spun că modul de comportare socială a companiile este egal ca importanță pentru ei, precum produsele sau serviciile pe care acestea le produc și le comercializează. Aceleași studii au mai arătat că:
- 80% dintre respondenții români susținând că firmele private au responsabilitatea de a produce schimbări în lume și de a proteja mediul înconjurător pentru generațiile următoare;
- 59% dintre cei chestionați au declarat că au remarcat impactul pozitiv al companiilor în societate, în contextul pandemiei de COVID-19;
- 61,32% dintre respondenți afirmă că implicarea socială în comunitate a unei companii i-ar determina să achiziționeze produse sau servicii din portofoliul acestora;
- 59% au apreciat companiile care au luat măsuri de siguranță pentru angajați și au demonstrat transparență în deciziile luate, iar acest lucru nu poate fi decât îmbucurător.
Companiile private între profit și responsabilitate socială
Companiile care au înțeles acest lucru au avut de câștigat în acest an. Valori precum etică, transparență, sustenabilitate, responsabilitate socială, protejarea mediului au devenit mai actuale ca oricând. Firmele private care și-au dorit construirea unei relații de încredere reciprocă între companie și clienții săi au legat campaniile de marketing ale acestora cu o utilizare reală și profitabilă pentru clienți. De exemplu, prin implementarea de vouchere, cupoanelor și codurilor promoționale, precum codurile promoționale Footshop prin legătura pe care o găsiți aici.
Compania Footshop a înțeles rapid nevoile clienților săi și menționează, chiar în misiunea ei, responsabilitatea socială pe care vrea să o aducă în lumea modei. Compania se dorește a fi în primul rând o comunitate de oameni cu vederi similare și uniți de idei comune și abia apoi un magazin online de produse.
Unul dintre cele mai importante obiective ale companiei este sustenabilitatea resurselor planetei noastre, prin promovarea modei sustenabile. Un important proiect de impact social implementat de companie a vizat colectarea câtorva mii de perechi de adidași care au fost returnați de clienți de-a lungul anului și care erau într-o stare excelentă, aproape nepurtați, funcționali și respectând cerințele estetice ale companiei. În loc să fie arși, așa cum se procedează în mod obișnuit, compania a decis trimiterea acestora unor grupuri vulnerabile care au nevoie de încălțăminte de calitate. Astfel, copii din familii mai sărace, grupuri cu venituri mici sau persoane fără adăpost au putut beneficia de produse de calitate, iar compania a salvat mii de pantofi de la distrugere și au protejat mediul pentru generațiile următoare.
Realitatea anului 2020 ne-a demonstrat că gesturile de solidaritate pot schimba lumea. Chiar și din punct de vedere economic, companiile implicate în viața comunității lor, cele capabile să transmit mesaje de solitaritate, în afara celor de marketing vor avea de câștigat. Vor fi răsplătite prin încrederea și fidelitatea clienților lor pe termen lung, iar aceste două avantaje sunt de neprețuit în vremuri schimbătoare, cum sunt cele pe care le parcurgem acum.