Modificări radicale la examenul de admitere în școlile de poliție din România
Ministerul Afacerilor Interne va modifica radical probele de admitere în școlile de agenți de poliție din România. Dacă până acum candidații erau nevoiți să aibă cunoștințe temeinice de limba română și limbă străină, pentru a avea șanse să fie admiși, din 2022 cel mai probabil evaluarea viitorilor polițiști va fi mult mai complexă.
Examenul de admitere va cuprinde un set de întrebări din legislația specifică Ministerului de Interne, exerciții de evaluare a capacității de analiză și sinteză, dar și probe practice care vor urmări deprinderea raționamentului logic al candidatului.
Aceste probe se vor adăuga la cele clasice deja: testarea la limba română și la limba străină.
Noul tip de evaluare pentru recrutarea viitorilor polițiști este în favoarea candidaților foarte bine pregătiți din punct de vedere fizic, esențiali în anumite structuri ale MAI, dar care nu reușeau să obțină un punctaj mare la proba scrisă. De asemenea candidații care se bazau aproape exclusiv pe nota obținută la testarea scrisă vor avea de pierdut, dacă nu vor obține un rezultat bun și la evaluarea aptitudinilor fizice.
Probele sportive vor fi notate în funcție de timpii realizați de candidați la examenul de admitere. Nota la proba sportivă va conta la media finală.
Până acum, probele sportive nu erau notate. Acestea erau doar un criteriu de eliminare din concurs înainte de testarea scrisă la limba română și limba străină, considerată testul de bază al examenului de admitere.
Noile criterii de evaluare a viitorilor agenți de poliție :
(12) Proba de evaluare a cunoștințelor teoretice cuprinde, pentru 75% din nota maximă prevăzută la alin. (11 ), subiecte din: a) disciplinele: limba română – 40 % și limbă străină – 15%; b) legislația specifică Ministerului Afacerilor Interne, precum și instituțiilor politice ale statului – 20%.
(13) Proba de evaluare a cunoștințelor teoretice cuprinde, pentru 15% din nota maximă prevăzută la alin. (11 ), subiecte de educație civică și cetățenească, exerciții de evaluare a capacității de analiză și sinteză, precum și exerciții privind deprinderea raționamentului logic.
(14) La punctajul obținut în condițiile alin. (12 ) și (13) la proba de evaluare a cunoștințelor teoretice, se acordă un punct din oficiu, reprezentând 10 % din nota maximă prevăzută la alin. (11 ).
(15) Nota finală se calculează ca medie aritmetică a notelor obținute la probele prevăzute la alin. (11 ).
(16) Manualele școlare și tematica pentru disciplinele de concurs din programa școlară, precum și bibliografia și tematica din afara programei școlare, se stabilesc de comisiile de admitere ale inspectoratelor generale la propunerea unităților de învățământ postliceal organizatoare, pentru disciplinele de concurs prevăzute la alin. (12) lit. a) și a direcțiilor de profil din inspectoratele generale pentru tematica prevăzută la alin. (12) lit. b) și se publică pe site-ul MAI, precum și pe cel al instituției de învățământ organizatoare.”
„(21) Notarea probei de evaluare a performanței fizice se face potrivit tabelului prevăzut la punctul III din anexa nr. 31 . Valorificarea notei la proba de evaluare a performanței fizice în media de admitere se reglementează prin metodologia prevăzută la alin. (2).”