Moderatori de conţinut ai Facebook cer o recunoaştere şi o protecţie sporite în contextul pandemiei
Două sute de moderatori de conţinut ai Facebook care se consideră "sacrificaţi" de reţeaua de socializare au semnat o scrisoare stânjenitoare pentru companie, care dă asigurări totuşi că toate condiţiile sanitare ale angajaţilor ce se întorc la birou sunt mai bune decât criteriile minime impuse de autorităţi, relatează AFP.
"Facebook are nevoie de noi. Este timpul ca şi voi să o recunoaşteţi şi să puneţi valoare pe munca noastră. A ne sacrifica sănătatea şi securitate pentru a face profit este imoral", afirmă cei 200 de semnatari ai scrisorii adresate şefilor grupului californian şi publicate online miercuri.
Gigantul reţelelor de socializare numără 15.000 de persoane însărcinate cu filtrarea conţinuturilor problematice, de la pedofilie la terorism şi discursuri bazate pe ură. Majoritatea sunt angajaţi de subcontractori, cum ar fi Accenture sau CPL.
Moderatorii nemulţumiţi reproşează Facebook că i-a "forţat" să revină la muncă la birou, în ciuda riscurilor potenţiale sau dovedite de contaminare cu COVID-19, în timp ce grupul a trimis automat în telemuncă cel puţin până la sfârşitul anului cea mai mare parte din cei 45.000 de angajaţi ai săi din lume.
"Apreciem munca importantă depusă de moderatori, iar sănătatea şi securitatea lor sunt prioritatea noastră", a reacţionat un purtător de cuvânt al Facebook, după care a făcut apel la discuţii oneste: "Majoritatea celor 15.000 de moderatori de conţinut lucrează de acasă, iar acest lucru va continua pe perioada pandemiei".
"Toţi au acces la protecţie de sănătate şi la resurse de bunăstare (...), iar Facebook a implementat mai mult decât recomandările sanitare pentru birourile sale", a precizat el.
Semnatarii cer să se favorizeze munca de acasă, dar şi prime de risc şi integrarea lor în cadrul companiei, cu aceleaşi asigurări de sănătate ca salariaţii Facebook.
"Fără muncă noastră, Facebook este inutilizabil. Imperiul său s-ar prăbuşi. Algoritmii voştri nu ştiu să depisteze satira şi nici să deosebească jurnalismul de dezinformare. Ei nu răspund atât de repede în caz de abuz asupra copiilor sau de comportamente suicidare. Noi, da", mai afirmă ei.
Or, moderarea de conţinut este "cea mai dificilă sarcină în cadrul companiei", iar "pandemia a fost în beneficiul Facebook", insistă ei, cu referire la explozia de timp petrecut pe reţelele de socializare în timpul lockdown-ului, iar averea directorului, Mark Zuckerberg, "a crescut de aproape două ori în timpul crizei".AGERPRES