Mobilizare pe șantierul Autostrăzii cu tuneluri din vest. Este atacat sectorul ecoductelor: „Se lucrează zi și noapte”

Mobilizare pe șantierul Autostrăzii cu tuneluri din vest. Este atacat sectorul ecoductelor: „Se lucrează zi și noapte”

Constructorii „Autostrăzii cu tuneluri”, tronsonul Holdea - Margina din Autostrada A1, s-au mobilizat pe sectorul viitoarelor tuneluri rutiere, după ce Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire pentru ecoductele de peste doi kilometri.

Lucrări la Autostrada cu tuneluri din vest. Foto: Daniel Guță ADEVĂRUL

Lucrări la Autostrada cu tuneluri din vest. Foto: Daniel Guță ADEVĂRUL

Circa 150 de oameni lucrează, în aceste zile, la „Autostrada cu tuneluri” din vestul României, un tronson rutier de 9,13 kilometri, între localitățile Holdea (județul Hunedoara) și Margina (județul Timiș), care va include și două tuneluri de 2,13 kilometri.

„Autostrada cu tuneluri” din vest (video) este singura parte rămasă nefinalizată din Autostrada A1 Lugoj - Deva, în lungime totală de circa 100 de kilometri.

Lucrările pe cei nouă kilometri ai tronsonului rutier de la limita județelor Hunedoara și Timiș au început în vara anului 2023, însă până la sfârșitul lunii august 2024, constructorii nu au putut intra pe sectorul de circa cinci kilometri unde sunt proiectate cele două tuneluri, un pasaj și un viaduct, în lipsa autorizației de construcție.

Ministerul Transporturilor a emis, recent, autorizațiile necesare, iar muncitorii și utilajele au putut fi mobilizate și pe acest sector.

„Sunt lucrări de colectare și evacuare a apelor pluviale, lucrări de consolidare, lucrări de poduri, pasaje viaducte (viaduct pe autostradă peste vale și drum forestier, viaduct pe autostradă peste DC 144 și pasaj pe autostradă peste drum agricol), lucrări de tuneluri (Tunel 1: zona portal intrare calea 1 + 2, calea 1 între km 52+861 și km 53+276, calea 2 între km 52+841 și km 53+209, și tunel 2: zona portal intrare (calea 1 + 2), calea 1 între km 53+600 și km 54+440, calea 2 între km 53+580 și 55+405, zona portal ieșire calea 2)”, se arată în autorizația de construire emisă în 23 august 2024, de Ministerul Transporturilor.

Lucrează aproape non-stop

Valoarea lucrărilor la secțiunea cu tuneluri este estimată la circa 843 de milioane de lei, fără TVA. Localnici spun că în ultimele zile constructorii s-au aflat în permanență pe șantier.

Lucrări la terasament. Foto: Daniel Guță. ADEVĂRUL

Lucrări la terasament. Foto: Daniel Guță. ADEVĂRUL

„Muncitorii în două schimburi, zi și noapte, de la șapte dimineața la șapte seara și de la șapte seara până dimineața. Transportă piatra de la stația de la Margina pentru terasament și, mai încolo, în zona unde va fi viaductul, la foraje. În urma utilajelor se ridică praful, dar după ce le-am spus oamenilor că nu mai puteam respira, în ultimele zile au început să ude cu cisterna terenul pe care trec dumperele (n.r. camioane de transport de mare tonaj)”, au relatat oamenii din Nemeșești.

În perioada următoare, mobilizarea pe sectorul nefinalizat din Autostrada Lugoj - Deva ar putea crește, după ce lucrările la Centura Timișoara Sud, executate tot de UMB, au fost finalizate.

Estimări: Autostrada finalizată în 2027

Autostrada Lugoj - Deva are 100 de kilometri și traversează județele Timiș și Hunedoara, din vestul României. Primul dintre cele patru tronsoane ale sale, în lungime de 28 de kilometri a fost finalizat în 2013 în județul Timiș.

Construcția celorlalte trei loturi, care traversează județele Timiș și Hunedoara, a început în anul următor, iar acestea au fost date în folosință, cu excepția tronsonului de nouă kilometri aflat în prezent în șantier (video - în zona Holdea), în perioada 2017 – 2019.

Lucrările la sectorul numit și Autostrada cu tuneluri, cu o lungime de 9,13 kilometri, au fost oprite din 2017. Licitația a fost reluată de CNAIR, iar în 2022 contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor la tronsonul Margina-Holdea, inclusiv a tunelurilor, a fost atribuit unei asocieri conduse de Spedition UMB, pentru suma de peste 1,8 miliarde de lei, fără TVA, bani alocați de statul român prin Programul Național de Redresare și Reziliență.

Lucrările la tronsonul de autostradă Margina – Holdea au termen de execuție de 34 de luni, de la data semnării contractului, în 2022. În 2027, lucrările la noul sector de autostradă din vestul României vor trebui finalizate. Inițial, proiectul viza construcția tronsonului până la finalul anului 2026.

Sursa: adevarul.ro


populare
astăzi

1 Greu de crezut așa ceva, dar...

2 Culisele picante din spatele așa-zisei crize dintre partidele „condamnate” să împartă un ciolan mai auster

3 VIDEO Singura întrebare care l-a făcut pe Putin să tușească...

4 DOCUMENT Pensiile rămân înghețate o perioadă, salariile bugetarilor la fel, dar pentru întreg anul viitor / Toate modificările importante

5 Amușinarea lui Orban pe la București arată că pe măsură ce se blochează colaborarea energetică cu Ucraina, cu atât devine mai importantă cea cu Români…