Misterul zborului MH370

Misterul zborului MH370

De aproape 10 ani, Jiang Hui a încercat să afle de ce avionul care o aducea pe mama lui înapoi din vacanța în Malaezia a dispărut fără urmă. Mama lui Jiang, Jiang Cuiyun, era una dintre cele 239 de persoane aflate la bordul avionului Malaysia Airlines 370 când acesta a deviat de la ruta programată, Kuala Lumpur-Beijing, și a dispărut deasupra Oceanului Indian, pe 8 martie 2014, relatează CNN .

Până în prezent, soarta zborului MH370 rămâne unul dintre cele mai mari mistere din istoria aviației, iar Jiang nu a renunțat la încercarea de a afla ce s-a întâmplat.

Luni, un tribunal chinez va începe să examineze cererile de despăgubire pentru familiile pasagerilor cursei MH370, care spun că dezastrul nu numai că i-a lăsat fără cei dragi, dar pe unii i-a băgat și în dificultăți financiare.

„După aproape 10 ani, membrii familiei nu au primit scuze și niciun ban drept compensație”, a spus Jiang, în vârstă de 50 de ani, pentru CNN.

„De fapt, starea mea de spirit este foarte complicată acum. Există atât un sentiment de ușurare, cât și un sentiment profund de neputință”, spune el.

Jiang dă în judecată Maylasia Airlines, compania de asigurare, Boeing și producătorul motorului avionului - companii despre care consideră că ar trebui să fie făcute responsabile, conform legislației chineze, pentru daunele produse în timpul transportului. Cererile sale includ despăgubiri, scuze oficiale și reluarea asistenței psihologice pentru membrii familiei, precum și crearea unui fond pentru continuarea căutărilor epavei avionului.

Aproximativ 40 de familii chineze au dat aceste companii în judecată pentru motive diferite, dar care se suprapun în mare parte, audierile fiind așteptate să dureze până pe 5 decembrie, a spus Jiang. Propriul său caz va fi audiat vineri.

Dintre cele peste 200 de persoane aflate la bordul avionului, 153 erau cetățeni chinezi.

„Lipsa completă de căi de atac din ultimul deceniu a făcut viețile noastre mai dureroase”, a spus Jiang.

Într-o declarație pentru CNN, Boeing a spus: „Gândurile noastre continuă să meargă la cei care se aflau la bordul MH370 și la cei dragi”.

CNN a contactat și Malaysia Airlines, Allianz și Rolls-Royce pentru comentarii, dar nu a primit răspuns.

Nu este clar ce putere executorie are justiția chinză, dacă decide în favoarea lui Jiang și a celorlalți reclamanți. Toți acuzații sunt companii internaționale cu sediul în afara Chinei, deși Malaysia Airlines, Boeing și Roll-Royce au birouri în China.

Cazuri similare introduse în Statele Unite de familiile victimelor au fost respinse pe motiv că aceste procese ar trebui să fie tratate de sistemul juridic din Malaezia.

În această țară, doi băieți care și-au pierdut tatăl în avionul misterios au dat în judecată Malaysia Airlines pentru încălcarea contractului și guvernul malaezian pentru neglijență în 2014. Cazul a fost soluționat în afara instanței, în anul următor.

În China, familiile care au semnat un acord de înțelegere cu Malaysian Airlines au primit despăgubiri de 2,5 milioane de yuani (350.000 de dolari). Doar câteva zeci de familii chineze au semnat inițial, dar de-a lungul anilor mai multe au optat pentru a ajunge la o înțelegere.

Acum, doar aproximativ 40 de familii nu au încheiat înțelegeri, potrivit lui Jiang, care a spus că au refuzat să semneze acordul, deoarece acesta anula toată responsabilitatea companiei aeriene și a guvernului malaezian.

Trei ani de izolare din cauza Covid-19 și alte măsuri stricte au făcut ravagii în economia chineză, iar multe familii au dificultăți financiare.

„În lunga noastră călătorie în căutarea adevărului, multe familii au ajuns într-o situație dificilă. Au încheiat înțelegeri ca ultimă soluție pentru a-și asigura traiul. Dar scopul nostru final rămâne același – să găsim avionul și pe cei dragi”, spune Jiang.

Un raport din 2018 al autorităților malaeziene a concluzionat că echipa de anchetă „nu a putut determina cauza reală a dispariției MH370”.

Interferența sau eroarea umană au fost mai probabil cauza dispariției avionului, mai degrabă decât o defecțiune a aeronavei sau a sistemului, arată raportul.

Lipsa dovezilor concludente a condus la diverse teorii și speculații cu privire la ceea ce s-a întâmplat cu avionul, iar Jiang a spus că unii membri ai familiilor încă mai cred că cei dragi sunt în viață. El spune că își păstrează mintea deschisă și va accepta orice rezultat, atâta timp cât există dovezi.

Deși avionul nu a fost găsit niciodată, aparente bucăți de epavă au ajuns pe insulele din sudul Oceanului Indian și pe țărmurile Africii, sugerând că avionul s-a rupt.


Citește și:

populare
astăzi

1 După chestia asta Geoană e out! Cine urmează?

2 „Na, că ți-am arătat și țâțele de bucurie”

3 Voi ați citit ce scrie Rareș Bogdan despre „documentul” cu Simion?

4 Hm! Pe asta o știați?

5 Judecați voi diferența dintre România și Kosovo...