Concret, fiind fabricat în anul 1962, avionul are o vechime de 60 de ani. A trecut prin mai multe înmatriculări în Statele Unite, Franţa şi Elveţia purtând indicativele N5221Y, F-BMSF, F-GDAG sau HB-LOO ca final să fie înregistrat în Lituania cu numărul LY-LOO. Totuşi, avionul nu mai era de mult înmatriculat fiind radiat din registrele lituaniene. Conform unor informaţii, avionul ar fi fost bun de zbor cu toate că nu a mai trecut prin revizii la motor, de exemplu, din anul 2010. Ca o concluzie, aparatul de tip Piper PA-23-250 Aztecm cu seria de fabricaţie 27-2250, a traversat mai multe ţări NATO, fără un plan de zbor, cu staţia radio şi transponderul închise, dar şi neîmatriculat.
Conform declaraţiei ministrul de Interne al Bulgariei, Boyko Rashkov, după ce a intrat în Bulgaria, avionul a mai făcut o scurtă escală de realimentare şi la Vidin şi abia ulterior a aterizat între Targovishte şi Shumen, în nord-estul Bulgariei. Oficialul bulgar a mai declarat că avionul a decolat din Lituania, a trecut prin Polonia, Slovacia, Ungaria, România şi foarte puţin prin Serbia pentru ca în final să ajungă în Bulgaria pe acel aeroport abandonat de zeci de ani.
Reacţia NATO
„Comandamentul Aerian Aliat poate confirma că aeronavele Poliţiei Aeriene Aliate au urmărit un avion bimotor de mici dimensiuni, care a zburat în spaţiul aerian al NATO pe 8 iunie, fără un plan de zbor aprobat şi care nu a răspuns apelurilor radio. Această aeronavă nu a manifestat un comportament ostil sau periculos în timpul zborului. Prin urmare, aeronavele Poliţiei Aeriene nu au luat nicio măsură. Comandamentul Aerian Aliat analizează acest incident alături de aliaţii noştri”, a declarat un oficial al Alianţei Nord-Atlantice pentru Ştirile PRO TV.
Te-ar putea interesa şi: