Misterul accidentelor din Pasajul Unirii. De ce se produc atât de multe incidente

Misterul accidentelor din Pasajul Unirii. De ce se produc atât de multe incidente

Caracteristicile Pasajului Unirii, dar și unele condiții de trafic pot duce la accidente care blochează traficul în subteran, susțin experții. Joi, încă un camion a rămas înfipt în interiorul pasajului abia reabilitat.

Camionul blocat în Pasajul Unirii FOTO Captură video

Camionul blocat în Pasajul Unirii FOTO Captură video

După ce joi un camion s-a blocat în Pasajul Unirii, s-a ajuns la opt accidente de acest fel de la reabilitarea lucrării subterane care s-a realizat în cursul anului trecut, iar experții susțin că „aglomerarea” acestor incidente într-un timp atât de scurt ridică o serie de semne de întrebare.

Concret, cu toate că, după primele accidente de acest fel, specialiștii Inspectoratului de Stat în Construcții (ISC) au comunicat că la reabilitare s-au respectat „legislația în vigoare, proiectul tehnic, precum și recomandările dispuse de expertul tehnic în vederea punerii în siguranță și reabilitării Pasajului Unirii”, unii specialiști susțin că marjele în care s-au realizat lucrările vin cu niște riscuri.

În primul rând, s-a aplicat un tavan fals, iar înălțimea minimă a pasajului s-a redus de la 3,8 metri la 3,7 metri. Aparent, această înălțime pare suficientă pentru trecerea unor mașini cu înălțimea maximă de 3,5 metri, dar în realitate lucrurile trebuie nuanțate. La montarea porților de gabarit de 3,5 metri s-a luat în calcul înălțimea statică a autovehiculelor și nu cea dinamică, din trafic. Aceasta diferă în funcție de gradul de încărcare al mașinilor, dar este influențată mai ales de modul în care este conformat și întreținut drumul din pasaj. Iar la acest capitol, Pasajul Unirii, care a fost realizat „pe repede-nainte” la ordinul lui Ceaușescu, nu este tocmai un exemplu. Obligați de construcțiile subterane din zonă, inginerii vremii au fost nevoiți să realizeze o cale de rulare „vălurită” pentru a putea evita tunelul și stația de metrou, dar și caseta Dâmboviței care traversează Piața Unirii. Chiar dacă trec de poarta de gabarit de 3,5 metri și deci au o înălțime corespunzătoare, la trecerea acelor „valuri”, mașinile mai puțin încărcate care circulă cu anumite viteze încep să „ţopăie”, iar urmarea imediată este lovirea tavanului Pasajului Unirii.

Cel mai probabil așa s-a întâmplat și joi, când o autoutilitară a reușit să intre în pasaj, dar a rămas blocată pe sensul dinspre Bd. Mărășești spre Piața Universității. Polițiștii au demarat imediat investigațiile. „În urma verificărilor efectuate, poliţiştii Brigăzii Rutiere au constatat faptul că autoutilitara avea efectuate modificări constructive neomologate (suprastructura metalică depăşea dimensiunile vehiculului). Conducătorul autoutilitarei a fost sancţionat contravenţional cu amendă în valoare de 870 de lei, iar ca măsură tehnico-administrativă s-a dispus reţinerea certificatului de înmatriculare şi retragerea plăcuţelor cu numărul de înmatriculare, fiind eliberată o dovadă înlocuitoare fără drept de circulaţie”, a transmis Brigada Rutieră.

Accidente pe bandă

Reamintim că la redeschiderea Pasajului Unirii, la începutul lunii septembrie 2022, mai multe vehicule de mari dimensiuni au rămas blocate, fie în poarta gabaritică, fie în tunelul rutier. În primele două zile de la inaugurare, două autocare s-au blocat în indicatorul pus înainte de intrarea în Pasajul Unirii și care arată și verifică înălțimea maxim admisă.

Pe de altă parte, pe 8 septembrie, Pasajul Unirii, proaspăt reabilitat de Primăria Sectorului 4, a fost blocat de un TIR care a acroșat limitatorul de înălțime.

Două zile mai târziu, pe 10 septembrie, al patrulea incident s-a produs după ce un autocar care efectua o cursă specială, la bordul căruia se aflau 26 de copii, a rămas blocat în limitatorul de înălțime la Pasajul Unirii, din Capitală.

Apoi, pe 21 septembrie, un camion a rămas blocat în Pasajul Unirii din Bucureşti, după ce şoferul a ignorat limitatorul de înălţime şi a forţat trecerea prin tunel, astfel că plafonul a fost deteriorat.

După încă o lună, pe 20 octombrie, un nou autocar a rămas blocat la intrare, deoarece șoferul nu a respectat limita de înălțime. Era al șaselea incident de acest fel.

În fine, pe 23 decembrie, o persoană a murit, iar alte 21 de persoane au fost rănite după ce un autocar cu aproape 50 de turiști greci a intrat în limitatorul de înălțime de la Pasajul Unirii din Capitală.

Probleme pentru STB

Gabaritul Pasajului Unirii ar putea pune în viitor probleme și maşinilor de la Societatea de Transport București. „Actualele gabarite ale autobuzelor nu fac acum probleme, dar cu viitoarele achiziții ale STB ar putea fi unele restricții. Mă refer la unele autobuze electrice care pot ajunge la în jur de 3,7 metri înălțime, dar mai ales la cele pe Gaz Natural Comprimat, care au montate deasupra niște butelii speciale. Acestea cu siguranță ar avea probleme, fiind într-un pericol ușor de imaginat, iar eventualele trasee prin Pasajul Unirii ar fi obligatoriu de reconfigurat. Va trebui aleasă varianta de suprafață, cu traversarea Pieței Unirii, iar la orele de vârf asta înseamnă o mare pierdere de timp, mai ales că nu avem benzi rezervate pentru transportul în comun”, a declarat pentru „Adevărul” Cristian Marin de la Asociația Metrou Ușor. Avertizarea reprezentantului ONG-ului vine în contextul în care, cu ceva timp în urmă, STB a anunțat că vrea să reabiliteze 600 de autobuze Mercedes vechi de 13-14 ani care vor fi adaptate ca să funcționeze cu Gaz Natural Comprimat.

Sursa: adevarul.ro


populare
astăzi

1 Greu de crezut așa ceva, dar...

2 Culisele picante din spatele așa-zisei crize dintre partidele „condamnate” să împartă un ciolan mai auster

3 VIDEO Singura întrebare care l-a făcut pe Putin să tușească...

4 DOCUMENT Pensiile rămân înghețate o perioadă, salariile bugetarilor la fel, dar pentru întreg anul viitor / Toate modificările importante

5 Amușinarea lui Orban pe la București arată că pe măsură ce se blochează colaborarea energetică cu Ucraina, cu atât devine mai importantă cea cu Români…