Miracolul supraviețuirii din epava avionului Jeju Air din Coreea de Sud. Primele cuvinte ale însoțitorilor de zbor salvați
Au fost dezvăluite primele cuvinte ale uneia dintre cele două persoane care au supraviețuit prăbușirii fatale a avionului Jeju Air, care a dus la moartea a 179 de persoane.
Avionul sud-corean a ieșit de pe pistă la aterizare/ FOTO:X:Nexta
Unul dintre supraviețuitori, însoțitorul de zbor Lee, în vârstă de 33 de ani, a fost găsit dezorientat la spitalul Universității de Femei Ewha din Seul, după ce a fost salvat din epavă. Conform medicilor, Lee a întrebat imediat „Ce s-a întâmplat?” și „De ce sunt aici?” când și-a recăpătat conștiința. Își amintea că purta centura de siguranță înainte de prăbușire, dar nu își mai aducea aminte nimic de după impact.
Lee, responsabil cu servirea pasagerilor în spatele avionului, a suferit o fractură la umărul stâng și răni la cap. A fost transportat inițial la un spital din Mokpo , pentru a fi transferat ulterior la Seul, unde starea sa continuă să fie monitorizată cu atenție.
Un alt supraviețuitor, o însoțitoare de zbor în vârstă de 25 de ani, Koo, se află și ea în spitalul Asan din Seul, unde primește tratament pentru răni la cap și glezne, dar și pentru o posibila afecțiune abdominală. „Starea ei nu este gravă, însă oficialii spitalului spun nu au avut timp să discute cu ea despre accident”.
În ciuda faptului că a reușit să scape cu viață din infernul de pe pistă, autoritățile sunt îngrijorate că Lee ar putea suferi de paralizie totală a corpului din cauza traumatismelor suferite. „Este o posibilitate reală ca să apară efecte secundare grave, inclusiv paralizie totală”, a declarat un medic de la Spitalul Național Universitar din Seul.
În urma accidentului, autoritățile sud-coreene au confirmat că toate cele 179 de victime au fost transportate la morgă. Multe dintre familiile îndurerate cer răspunsuri, după ce doar 141 dintre acestea au fost identificate până în prezent.
Conform martorilor și experților, avionul a lovit o pasăre și a încercat să aterizeze cu clapetele ridicate, ceea ce sugerează o defecțiune hidraulică care a împiedicat deschiderea trenului de aterizare. Această problemă, combinată cu o pierdere de putere la unul dintre motoare, ar fi putut duce la tragedie.
Specialiștii în siguranța aviației sunt de părere că prezența unui zid de beton la capătul pistei a contribuit semnificativ la explozie agravarea accidentului. „Dacă acel zid nu ar fi fost acolo, avionul ar ajuns pe câmp, iar toți pasagerii ar fi supraviețuit”, a declarat expertul în siguranță aviatică David Learmount.
Cu toate acestea, autoritățile de la Muan susțin că aeroportul a fost proiectat conform standardelor de siguranță, iar zidul a fost amplasat în conformitate cu reglementările internaționale. Cu toate acestea, întrebările rămân: de ce avionul a aterizat atât de departe pe pistă și de ce pompierii nu au intervenit mai rapid?
Această tragedie este considerată cea mai gravă din istoria aviației sud-coreene, după accidentul aviatic din 1997 al unei aeronave Korean Air, soldat cu peste 200 de victime.
Un alt avion Jeju Air a avut probleme cu trenul de aterizare
La 24 de ore de la tragedia în care au murit 179 de oameni, un avion al aceleiași companii aeriene, Jeju Air, a raportat probleme la trenul de aterizare în luni dimineață. Problema a fost semnalată la scurt timp după decolare, iar aeronava a revenit pe aeroport și a aterizat fără probleme.
Un avion de pasageri Boeing 737-800 al Jeju Air, care a decolat luni de pe aeroportul Gimpo din Seul cu destinaţia Jeju, a suferit o defecţiune legată de trenul de aterizare şi a fost nevoit să se întoarcă pe aeroportul Gimpo la scurt timp după plecare, a anunţat agenţia de presă de stat Yonhap.
Președintele interimar al Coreei de Sud, Choi Sang Mok, a ordonat o inspecție de urgență a întregului sistem de transport aerian după cel mai mare dezastru aerian din istoria țării .
La întâlnirea de la Seul, Choi Sang-mok a spus că prioritatea principală este identificarea victimelor, sprijinirea familiilor acestora și tratarea celor doi supraviețuitori. El a cerut transparența anchetei.
De asemenea, el a cerut Ministerului Transporturilor să efectueze o revizuire de urgență a securității întregului sistem de aviație după finalizarea anchetei.
Cauze posibile ale tragediei
Anchetatorii au în vedere mai multe cauze posibile ale accidentului, printre care:
-Ciocnire cu păsări: Turnul de control a alertat echipajul cu privire la prezența păsărilor în apropiere;
-Condiții meteorologice care ar fi putut afecta manevra aeronavei;
-Probleme tehnice, inclusiv rolul antenei de localizare și terasamentul pe care a fost amplasat.
Experții investighează, de asemenea, de ce trenul de aterizare al avionului a rămas retras și de ce avionul se deplasa cu viteză mare înainte de coliziune.
Ministerul Transporturilor a anunțat posibilitatea unei inspecții speciale a tuturor celor 101 aeronave Boeing 737-800 operate de companiile aeriene sud-coreene.
Tragedia a luat viața în mare parte a locuitorilor locali care se întorceau dintr-o vacanță în Thailanda. Printre morți s-au numărat și doi cetățeni thailandezi.
Sursa: adevarul.ro