Ministerul Transporturilor, despre măsurătorile pe Bîstroe: Dragările au fost punctuale

Ministerul Transporturilor, despre măsurătorile pe Bîstroe: Dragările au fost punctuale

Ministerul Transporturilor a precizat, într-un comunicat de presă, că dragările de întreținere de pe canalul Bîstroe au fost punctuale, doar în anumite zone. Datele din măsurători au fost trimise către Apele Române în vederea interpretării acestora.

FOTO: Arhivă Adevărul

FOTO: Arhivă Adevărul

„Ministerul Transporturilor a trimis datele către Apele Române, dar doar ce au măsurat pe partea românească. Acum Apele Române/Ministerul Mediului trebuie să vină cu o interpretare a datelor, această interpretare fiind cea decisivă, pentru că ea stabilește definitiv că nu a fost impact de mediu”, se arată într-un comunicat al Ministerului Transporturilor.

Instituția arată că dragările de întreținere au fost punctuale, doar în anumite zone.

„Potrivit datelor ministerului Transporturilor, pe Chilia s-a dragat de întreținere doar punctual (nu cum a fost insinuat în presă), respectiv la intrarea din Chilia în Bâstroe , acolo nivelul fiind de 6,80-7 metri si pescajul maxim al navelor este în jur de 6 m. Deci nu pot să treacă pe Chilia și să intre pe Bâstroe decât cu nave mici. Au mai dragat de întreținere pe Solomonov (care e însă doar pe teritoriul ucrainean) respectiv punctual în fața portului Izmail și la ieșirea din Bâstroe în mare (deci tot pe teritoriul ucrainean)”, se arată în comunicatul ministerului.

Conform ministerului Transporturilor, la intrarea din Chilia în Bistroe au fost îndepărtate doar aluviunile/depunerile naturale excesive acumulate în ultimii an.

„Ministerul Transporturilor a făcut comparații cu măsurătorile pe care le aveau din 2004, când erau aceleași date ca acum. Astfel, potrivit măsurătorilor, la intrarea din Chilia în Bistroe au fost îndepărtate doar aluviunile/depunerile naturale excesive acumulate în ultimii ani, având în vedere că s-a ajuns la adâncimea din 2004/2005, care reflectă prima fază a proiectului de navigație, care prevedea navigarea unor vase cu pescaj de aproape 6 metri. Ulterior lucrările de dragare pentru dezvoltarea proiectului s-au oprit. De-abia in a doua fază a proiectului – care nu a mai fost realizată - am fi putut vorbi despre lucrări de adâncire la intrarea din Chilia în Bistroe”, precizează sursa citată.

Sursa: adevarul.ro


populare
astăzi

1 Informații care dau fiori...

2 ALERTĂ România, condamnată să-i plătească 85 de milioane de euro plus dobânzi fostului proprietar rus al rafinăriei RAFO Onești

3 VIDEO Priviți ce „drăcovenie” au scos americanii din „cutia cu maimuțe”

4 Dau și ceilalți? / O mare navă rusă s-a scufundat în Mediterană după o explozie la sala motoarelor / „Ursa Major” era „strategică” pentru Rusia

5 Băiatul lui Ștefan Bănică Jr. povestește cum a fost bătut și umilit: „Mi-a dat pumni în burtă, apoi se lua de mine: de ce plângi, ești fetiță?”