Ministerul Muncii: Procedura de evaluare a activităţii desfăşurate în cadrul stagiului a fost simplificată de Guvern
Procedura de evaluare a activităţii desfăşurate în cadrul stagiului a fost simplificată de Guvern şi devine mai accesibilă pentru angajator, măsura fiind luată pentru a facilita accesul tinerilor absolvenţi de învăţământ superior pe piaţa muncii, potrivit unui comunicat al Ministerului Muncii.
Astfel, proiectul de lege adoptat astăzi modifică şi completează Legea nr. 335/2013 privind efectuarea stagiului pentru absolvenţii de învăţământ superior şi prevede eliminarea comisiei de evaluare şi introducerea obligaţiei mentorului de a evalua în mod obiectiv activitatea stagiarului şi de a propune modalităţi de îmbunătăţire a acesteia.
De asemenea, aceeaşi măsură a fost luată şi în cazul raportului întocmit în prezent de stagiar, în care sunt descrise activităţile desfăşurate. Odată cu intrarea în vigoare a noului act normativ, mentorul va avea obligaţia să realizeze un referat de evaluare cu 10 zile lucrătoare înainte de terminarea perioadei de stagiu, pe care să-l aducă la cunoştinţa stagiarului în termen de 3 zile lucrătoare.
Actul normativ mai prevede ca, în cazul în care încetează sau se modifică contractul individual de muncă al mentorului, acesta are obligaţia de a elabora un raport al perioadei de stagiu parcurse de stagiar până la acel moment. De acest raport se va ţine cont la evaluarea finală pe care o face conducătorul compartimentului. Acesta va putea solicita mentorului şi alte documente care au stat la baza elaborării raportului.
Documentul stabileşte, de asemenea, că stagiarul are dreptul să primească referatul de evaluare şi certificatul sau adeverinţa de finalizare a stagiului şi să conteste referatul de evaluare, dacă este cazul. În acelaşi timp, contractele de stagiu încheiate potrivit prevederilor Legii nr. 335/2013 şi aflate în derulare îşi vor produce efectele până la expirarea duratei pentru care au fost încheiate.
Perioada de stagiu contribuie la creşterea capacităţii de inserţie profesională a tinerilor absolvenţi, prin acumularea primei experienţe de muncă, concomitent cu acomodarea cu rigorile unui loc de muncă, cu responsabilităţile şi exigenţele specifice. AGERPRES