Ministerul Muncii a transmis furnizorilor de servicii sociale recomandări privind prevenirea răspândirii COVID-19

Ministerul Muncii a transmis furnizorilor de servicii sociale recomandări privind prevenirea răspândirii COVID-19

Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale (MMPS) a publicat, joi, o serie de recomandări privind prevenirea pandemiei de COVID-19 la nivelul furnizorilor de servicii sociale.

MMPS recomandă furnizorilor de servicii sociale să actualizeze şi să adapteze planul de urgenţă al centrului în funcţie de situaţia epidemiologică naţională şi globală şi să aibă în vedere, în primul rând, resursele prevăzute în acest, cu respectarea recomandărilor/regulilor stabilite prin hotărârile Comitetului Naţional privind Situaţii Speciale de Urgenţă.

"Exemple de recomandări pentru actualizarea planurilor de urgenţă adaptate la noua situaţie impusă de prevenirea răspândirii noului virus COVID-19: angajări de personal suplimentar fără concurs; lansarea unui apel public privind identificarea unor voluntari care să sprijine personalul care nu este disponibil din centrele care oferă servicii sociale, publice sau private (îmbolnăviri, naveta către alte localităţi). Persoanelor li se va cere o pregătire/experienţă minimă, bazată chiar pe experienţa cu propria familie, cu o adeverinţă care să ateste starea de sănătate etc", precizează Ministerul Muncii.

De asemenea, în cadrul planului de urgenţă trebuie stabilit un mecanism de prevenire şi control şi un sistem de control al infecţiilor nosocomiale.

Pe de altă parte, trebuie identificaţi, cu prioritate, familiile sau aparţinătorii care îşi pot lua acasă beneficiarii pe perioada stării de urgenţă şi cu posibilitatea prelungirii perioadei (în aceată situaţie, subvenţiile se vor reduce corespunzător cu numărului de beneficiari care sunt transferaţi către familie). Totodată, trebuie găsiţi alţi furnizori publici sau privaţi care au spaţii proprii de cazare şi pregătire a mesei şi care pot prelua în regim temporar beneficiari care nu se află în stare de dependenţă (persoane vârstnice, alţi adulţi aflaţi în dificultate - cazuri de violenţă domestică, adulţi cu dizabilităţi minore etc) cărora să le asigure îngrijirea, cu asigurarea finanţării totale/parţiale din sursele din care li se asigură în prezent finanţarea serviciilor sociale

Personalul angajat, voluntarii, beneficiarii şi familiile acestora, precum şi serviciul public de asistenţă socială trebuie informaţi referitor la Planul de urgenţă adaptat noului context, în care prioritatea o constituie prevenirea şi gestionarea eficientă a pandemiei de Coronavirus. Totodată, trebuie comunicate fără întârziere autorităţilor competente (DSP, 112) suspiciunile sau raportările privind un posibil caz de infectare atât în rândul beneficiarilor, cât şi al personalului (inclusiv voluntarii).

La nivelul furnizorului de servicii sociale, trebuie desemnate persoane dedicate, abilitate să ofere informaţii telefonic şi prin corespondenţa electronică tuturor categoriilor de beneficiari din comunitate. În acest context, va fi elaborat un set de răspunsuri clare şi concise cu privire la diferitele tipuri de proceduri sau servicii, care au fost schimbate, flexibilizate sau suspendate, după caz, pentru beneficiarii din comunitate/aparţinători/rude care solicită informaţii sau au neclarităţi.

Ministerul Muncii enumeră domeniile în care sunt necesare proceduri actualizate: accesul în centru - rezidenţi, personal, voluntari, alţi reprezentanţi ai autorităţilor de control sau aprovizionare (spre exemplu respectarea izolării de 14 zile la admitere în centru, în funcţie de evaluarea epidemiologică, sistarea accesului altor beneficiari noi pe perioada stării de urgenţă); asigurarea unor circuite/culoare speciale pentru diverse activităţi - colectare deşeuri medicale/echipamente, căi speciale de acces şi ieşire personal, aprovizionare furnizori, poştă; respectarea regulilor de igienă şi de control al bolilor transmisibile: personalul va trebui să respecte regulile la intrarea în sediul serviciului social (schimbarea completă a hainelor, realizarea igienei corecte a mâinilor, etc), păstrarea distanţei sociale (acolo unde este nevoie de îngrijire personală, personalul va folosi echipamente de protecţie pentru fiecare beneficiar); aprovizionarea cu materialele necesare întăririi măsurilor de igienă şi control al bolilor transmisibile în centru, în cantităţi suficiente, pentru o perioadă determinată, conform indicaţiilor autorităţilor în domeniu.

Totodată, personalul trebuie să se asigure că şi beneficiarii respectă strict măsurile de prevenţie şi igienei personală.

Comunicarea cu mediul extern trebuie realizată preponderent electronic (internet) şi telefonic.

În ceea ce priveşte organizarea şi managementul intrărilor şi ieşirilor, MMPS recomandă ca fiecare furnizor să desemneze o persoană responsabilă cu implementarea şi respectarea planului de aplicare a măsurilor de prevenire şi control a infectării. Persoanele din comunitate trebuie verificate la intrarea în clădire, cu privire la prezenţa posibilelor simptome specifice infecţiei cu COVID-19 iar
dacă se identifică simptome de febră sau infecţie respiratorie, acestora nu li se va permite accesul în clădire.

Personalul de pază va înregistra într-un registru datele de identificare ale persoanelor cărora li se permite accesul în incintă iar persoanelor care intră în incintă li se vor solicita o serie de informaţii cu privire la starea de sănătate şi istoricul călătoriilor recente.

"Intrarea nu va fi permisă dacă acestea au intrat în contact cu persoane infectate sau suspecte de a fi infectate cu COVID-19, s-au întors recent din zonele de risc, tuşesc, le curge nasul sau prezintă alte simptome specifice infecţiilor respiratorii", subliniază Ministerul Muncii.

La intrarea în centru vor fi afişate instrucţiuni pentru public privind păstrarea distanţei sociale (1,5 m-2 m), acoperirea tuşitului şi a strănutului. Personalul care interacţionează cu publicul va utiliza materiale dezinfectante, mănuşi şi măşti de protecţie iar suprafeţele şi podelele vor fi dezinfectate cu soluţii pe bază de clor la intervale regulate. Băile accesibile publicului vor fi, de asemenea, dezinfectate şi iar utilizarea acestora de către personalul instituţiei va fi interzisă.

Recomandările privind prevenirea şi managementul situaţiei generate de Pandemia de COVID-19 în serviciile sociale pot fi consultate pe pagina de Internet a Ministerului Muncii. AGERPRES


populare
astăzi

1 Greu de crezut așa ceva, dar...

2 Culisele picante din spatele așa-zisei crize dintre partidele „condamnate” să împartă un ciolan mai auster

3 VIDEO Singura întrebare care l-a făcut pe Putin să tușească...

4 DOCUMENT Pensiile rămân înghețate o perioadă, salariile bugetarilor la fel, dar pentru întreg anul viitor / Toate modificările importante

5 Amușinarea lui Orban pe la București arată că pe măsură ce se blochează colaborarea energetică cu Ucraina, cu atât devine mai importantă cea cu Români…