Ministerul Justiției demareaza concursul pentru șefia marilor parchete. Care este programul
Ministerul Justiției a anunțat demararea procedurilor de selecție a candidaților pentru șefia Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (PÎCCJ) și a Direcţiei Naţionale Anticorupţie (DNA) în perioada 27.12.2022 – 27.02.2023.
Ministerul demarează procedura de selecție pentru șefia DNA și Parchetul General FOTO Inquam Photos
Potrivit anunțului făcut de Ministerul Justiției, în perioada în perioada 27.12.2022 – 27.02.2023, vor avea loc procedurile de selecție a candidaților pentru funcția de procuror general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (PÎCCJ) și funcția de procuror-șef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie (DNA).
Funcția din fruntea conducerii Parchetului General urmează să fie vacantată începând cu data de 21.02.2023, iar cea de la șefia DNA începând cu data de 21.02.2023.
Calendarul procedurilor de selecție
Potrivit calendarului, procurorii pot depune cereri de înscriere, care trebuie să cuprindă precizarea funcţiei de conducere pentru care se depune candidatura, până la data de 06.02.2023, ora 12.00, la sediul Ministerului Justiţiei.
Ulterior, lista procurorilor participanți la selecție care îndeplinesc condițiile prevăzute de lege şi programarea interviurilor se vor publica pe pagina de internet a Ministerului Justiției, până la data de 10.02.2023.
În perioada 20.02.2023 – 23.02.2023, procurorii participanţi la selecţia pentru funcția de conducere dinn Parchetul General și DNA vor susţine un interviu, în faţa ministrului Justiției și a comisiei de interviu, la sediul Ministerului Justiției.
Rezultatele selecţiei finale se vor publica pe pagina de internet a Ministerului Justiţiei, la data de 27.02.2022, iar propunerile motivate ale ministrului Justiției vor fi înaintate Secției pentru procurori a CSM, la aceeași dată, pentru emiterea avizului consultativ motivat al acesteia.
Ulterior, conducerea ministerului va formula către președintele României, Klaus Iohannis, propunerile de numire pentru ocuparea funcțiilor de conducere din cadrul parchetelor, care urmează să fie vacantate.
În ce constau procedurile de selecție a candidaților
Cea din urmă procedură de selecție, constând în intervievarea candidaților, presupune, potrivit anunțului, „susţinerea proiectului privind exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere pentru care candidează; verificarea aptitudinilor manageriale şi de comunicare ale candidatului” și „evaluarea aspectelor legate de modul în care candidatul se raportează la valorile profesiei şi ale funcţiei pentru care candidează”.
Potrivit reglementărilor legislative, pentru cele două funcții, „pot fi numiți în funcțiile de conducere care fac obiectul procedurii de selecție procurorii care au o vechime minimă de 15 ani în funcţia de procuror sau judecător”.
De asemenea, „nu pot fi numiţi în funcţiile de conducere care fac obiectul procedurii de selecție procurorii care au făcut parte din serviciile de informații sau au colaborat cu acestea ori cei care au un interes personal ce influențează sau ar putea influenta îndeplinirea cu obiectivitate şi imparțialitate a atribuţiilor prevăzute de lege (art.144 alin.(2) din Legea nr.303/2022)”.
La înscriere, candidații vor depune, alături de cerile de înscriere, următoarele documente:
„a) proiectul privind exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere pentru care participă la selecţie;
b) declaraţiile prevăzute la art. 144 alin. (3) din Legea nr. 303/2022 (procurorii care candidează sunt obligați să dea, pe propria răspundere, o declaraţie din care să rezulte că nu au făcut parte din serviciile de informaţii şi nici nu au colaborat cu acestea şi o declaraţie din care să rezulte că nu au un interes personal ce influenţează sau ar putea influenţa îndeplinirea cu obiectivitate şi imparţialitate a atribuţiilor prevăzute de lege; Consiliul Național pentru Studierea Arhivelor Securității și Consiliul Suprem de Apărare a Țării verifică și comunică, în termen de cel mult 15 zile de la solicitarea Ministerului Justiției, dacă procurorul a făcut parte din serviciile de informații sau a colaborat cu acestea);
c) dovada îndeplinirii condiţiilor de vechime cerute de lege;
d) un curriculum vitae al procurorului;
e) un număr de minimum 10 lucrări întocmite de procuror în compartimentele în care şi-a desfăşurat activitatea în ultimii 5 ani;
f) ultimul raport de evaluare a activităţii profesionale a procurorului participant la selecţie;
g) orice alte înscrisuri relevante”, mai arată anunțul publicat de Ministerul Justiției.
Sursa: adevarul.ro