Meta, proprietarul Facebook, se confruntă cu interdicția UE privind publicitatea direcționată
Autoritatea europeană de reglementare a datelor a fost de acord să extindă o interdicție impusă de Norvegia, țară care nu este membră a UE, privind "publicitatea comportamentală" pe Facebook și Instagram pentru a acoperi toate cele 30 de țări din Uniunea Europeană și din Spațiul Economic European.
Meta, proprietarul Facebook, se confruntă cu interdicția UE privind publicitatea Foto: Shutterstock
Interzicerea acestui tip de publicitate, care vizează utilizatorii prin colectarea datelor acestora, reprezintă un eșec pentru gigantul american Meta Platforms , proprietarul celor două servicii de socializare, care s-a opus eforturilor de a reduce această practică, potrivit Reuters.
Meta riscă să fie amendată cu până la 4% din cifra de afaceri globală, a declarat autoritatea norvegiană de reglementare a datelor.
Decizia Consiliului European pentru Protecția Datelor (EDPB) este o instrucțiune către autoritatea de reglementare a datelor din Irlanda, unde se află sediul european al Meta, de a impune o interdicție permanentă privind utilizarea de către companie a publicității comportamentale în termen de două săptămâni, a declarat EDPB într-o declarație pentru Reuters.
„La 27 octombrie, EDPB a adoptat o decizie obligatorie urgentă (...) de a impune o interdicție privind prelucrarea datelor cu caracter personal pentru publicitatea comportamentală pe baza temeiurilor juridice de contract și interes legitim în întregul Spațiu Economic European”, a precizat aceasta.
Meta a declarat miercuri că a anunțat deja că va oferi utilizatorilor din UE și SEE posibilitatea de a-și da consimțământul și că va oferi, în noiembrie, un model de abonament pentru a se conforma cerințelor de reglementare.
„Membrii EDPB sunt la curent cu acest plan de câteva săptămâni și eram deja pe deplin implicați cu ei pentru a ajunge la un rezultat satisfăcător pentru toate părțile”, a declarat un purtător de cuvânt al companiei.
„Această evoluție ignoră în mod nejustificat acest proces de reglementare atent și robust”.
Începând cu 7 august, Meta a fost sancționată în Norvegia cu amenzi zilnice de 90.000 de dolari pentru încălcarea confidențialității utilizatorilor prin utilizarea datelor acestora, cum ar fi locația sau comportamentul de navigare, în scopuri publicitare, un model de afaceri obișnuit pentru Big Tech.
Autoritatea norvegiană de reglementare a datelor, Datatilsynet, a declarat în septembrie că a sesizat autoritatea europeană de reglementare cu privire la amenzile în curs, întrucât amenda sa era valabilă doar în Norvegia.
Amenda respectivă va expira la 3 noiembrie, dar Meta ar putea risca o sancțiune financiară mult mai mare, potrivit lui Tobias Judin, șeful secției internaționale a Datatilsynet.
Sursa: adevarul.ro