Mersul în coloană la drum lung: avantajos sau periculos? Ce spun șoferii: „Parcă vă duceți la război, nu în concediu”
Mulți oameni pornesc în drumul spre vacanță, în număr mare, alături de alte familii, rude și prieteni. Pentru a rămâne împreună la drum lung, aleg mersul în coloană, pentru care există numeroase argumente pro și contra.
Coloană de mașini FOTO Arhivă
Grecia este una dintre destinațiile favorite ale românilor, în special vara, iar pe rețelele de socializare există grupuri în care oamenii își împărtășesc experiențele. Așa a făcut și un bărbat, care își petrece, în mod frecvent, concediul în Grecia. Pe grupul de Facebook „Forum Thassos” el a ridicat problema mersului în coloană și a oferit câteva sfaturi, din propria sa experiență.
Recomandări pentru mersul în coloană
„Am tot văzut aici fel de fel de păreri pro și contra despre călătoritul „în coloană”. Există avantaje și dezavantaje, dar mai ales niște reguli de conduită preventivă care ar trebui respectate.Lista nu este exhaustivă și orice completare e binevenită.Recomandări personale:
Maxim 3 mașini în coloană sau perechi.
- Primul este tot timpul cel mai lent, iar ultimul cel mai rapid, excepție atunci când există un veteran care știe bine drumul, iar ceilalți sunt începători.
- Folosiți walkie talkie pentru o comunicare rapidă pe distanțe scurte.
- Stabiliți dinainte puncte de așteptare/ întâlnire în caz că nu puteți comunica.”, a scris el.
El a continuat postarea și cu câteva precizări mai detaliate, pentru fiecare șofer, în funcție de poziționarea sa în coloană.
„Dacă ești primul din coloană sau intermediar:
- Niciodată să nu forțezi galbenul la semafor.
- Semnalizează la orice manevră: depășire, ocolire obstacol , intenție de oprire, etc.
- Încearcă să nu pui frâne bruște.
- Verifică din când în când dacă cel din spatele tău te urmează.
- Dacă nu, unde e posibil, tragi pe dreapta și îl aștepți să vină.
Dacă ești ultimul sau intermediar:
- Asigură-te că lași suficientă distanță între tine și cel din față pentru a permite depășirea și pentru a evita coliziunea în caz de frânare bruscă.
- Verifică din când în când dacă cel din spatele tău te urmează.
- Dacă nu, unde e posibil, tragi pe dreapta și îl aștepți să vină.
- Nu trece pe roșu/galbenNu încălca regulile de circulație chiar dacă există riscul de a pierde coloana. Te vor aștepta, sau așa ar trebui.” a mai precizat șoferul.
„Dacă primul face o tâmpenie...”
Criticile nu au întârziat să apară. În secțiunea de comentarii, zeci de alți șoferi și-au dat cu părerea și au venit cu argumente contra.
„În cea mai mare parte cei care merg în coloană sunt pericol pentru trafic, deoarece nu prea știu cum să meargă în coloană sunt focusați la cei cu care merg în coloană și foarte puțin atenți la ceilalți participanți la trafic. În general dacă primul face o tâmpenie în trafic e urmat de ceilalți precum oile. Nu vă înțeleg în era tehnologiei aveți date pentru Facebook dar pentru drum nu prea, vă trebuie walkie-talkie, stații și detectoare de radar când aveți tot ce vă trebuie în telefon..... Că mi-e greu să cred că vreunul din aceste comentarii e scris de pe desktop aici. Atâta plănăgeală pentru un drum de câteva sute de kilometri parcă vă duceți la război, nu în concediu. Fără supărare, puteți să ziceți ce vreți dar dacă trebuie să opriți din 50 în 50 de Km la un astfel de drum nu sunteți șoferi lăsați mașina acasă și duceți-vă cu autocarul e mult mai sigur. Cei care știu să meargă în coloană nici nu îi sesizezi în trafic că sunt împreună, decât după câțiva kilometri în care ai aproximativ același ritm de mers cu ei”, a scris cineva.
„Dacă tot mergeți în coloană (deși nu e indicat), permiteți depășirea! Dacă mergeți că după știm noi ce, nu înseamnă că toți trebuie să meargă în ritmul vostru. Nu se bagă nimeni în coloana voastră, dar nici nu se pot depăși 3-4 mașini dintr-un foc”, este de părere un alt internaut.
„Eu consider că mersul în coloană generează risc de accidente; conducătorii sunt tentați să ignore semnele de circulație în favoarea urmăririi colegilor de coloană. Waze a devenit foarte eficient dând informații reale despre drum, direcția de urmat, camere radar sau alte probleme”, consideră o altă persoană.
Sursa: adevarul.ro