Mașinile electrice nu prezintă interes. Cei care cumpără un astfel de vehicul nu vor să mai achiziționeze altul SONDAJ
Deși se încearcă cu ardoare adoptarea pe scară largă a mașinilor electrice, oamenii nu vor să le cumpere, iar cei care au deja un astfel de autoturism nu se înghesuie să mai achiziționeze încă una, conform OutKick.
Bateriile mașinilor electrice se deteriorează rapid. FOTO Shutterstock (Arhivă)
Neîncrederea în modelele electrice a făcut ca producătorii să-și schimbe planurile de producție viitoare sau să renunțe complet la acestea. Chiar și dealerii auto au ajuns să roage cu disperare entitățile politice să renunțe la planurile privind vehiculele electrice din pricina lipsei de interes.
Totuși, nu doar lipsa cererii și a interesului reprezintă o problemă pentru producători și politicienii liberali. Conform unui nou studiu efectuat de McKinsey, în jur de jumătate dintre posesorii de vehicule electrice nu au de gând să mai achiziționeze vreodată o astfel de mașină.
46% dintre deținătorii de mașini electrice din Statele Unite au spus că este „foarte" probabil să revină la un vehicul cu motor cu ardere internă. Sondajul, realizat în rândul a peste 37.000 de utilizatori din întreaga lume , a arătat că aproape 30 % dintre cumpărătorii din Europa și 49 % dintre cei din Australia au avut regrete în urma achiziției.
Datele obținute în urma acestui sondaj scot la iveală problemele legate de încercarea de a impune consumatorilor un anumit produs; nu întotdeauna le este pe plac.
Autoturismele electrice își au rostul lor, iar Tesla a reușit să rezolve unele dintre problemele legate de încărcare prin amplasarea de stații pretutindeni. Însă pentru celelalte vehicule electrice, experiența de încărcare în spațiul public poate fi, în cel mai bun caz, neplăcută și, în cel mai rău caz, imposibil de realizat.
Totodată, nu doar încărcarea este problema; bateriile mașinilor electrice se deteriorează rapid, în funcție de utilizare, ceea ce înseamnă că autonomia promisă se micșorează deseori în câțiva ani.
Aceste baterii nu funcționează la fel de bine în condiții meteo extreme, în special la temperaturi scăzute.
Firește, autonomia promisă este condiționată și de existența unor stații de încărcare accesibile, care funcționează la capacitate maximă în mare parte din timp. Dar, ținând cont de problemele legate de disponibilitatea infrastructurii și de pericolul de a rămâne fără baterie, șoferii sunt obligați să efectueze încărcarea cu mulți kilometri înainte de a rămâne fără baterie.
Sursa: adevarul.ro