Marin (UNSAR): Susţinem decontarea directă a RCA; ne uităm la un tarif de referinţă, fără a vorbi despre o plafonare

Marin (UNSAR): Susţinem decontarea directă a RCA; ne uităm la un tarif de referinţă, fără a vorbi despre o plafonare

Susţinem decontarea directă obligatorie a RCA, dar noua prevedere trebuie să vină la pachet cu alte pârghii funcţionale şi ne uităm la un tarif de referinţă, fără a vorbi despre plafonare, a declarat, joi, într-o conferinţă de specialitate, Adrian Marin, preşedintele Uniunii Naţionale a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România (UNSAR).

"Noi am scris şi am trimis opiniile noastre către autorităţile competente. Evident că susţinem această decontare directă cu tot ceea ce înseamnă transparenţă către client şi sperăm să vină la pachet cu tot ce am cerut, să fie pârghii funcţionale concrete şi reale, destul de simple în a ne recupera banii între asigurători. Ne uităm şi la un tarif de referinţă şi la service-ul care ar putea să ajute. Nu vorbesc despre plafonare, pentru că nu este cazul. Acest cadru legislativ credem că trebuie să vină la pachet şi cu cel legat de infringement. Suntem asigurători, avem proiecţii pe termen lung şi ne asumăm că trebuie să despăgubim oameni chiar şi la asigurările Life pe 30 de ani. Punem rezerve pe aşa ceva. Este evident că ne aflăm în România şi în orice ţară ne-am afla, indiferent de cadrul legislativ care va fi desenat, va trebui să îl respectăm şi să mergem înainte. Paşii făcuţi de Autoritate (Autoritatea de Supraveghere Financiară, n.r.) foarte fermi în ultima perioadă, împreună cu această decontare directă, pot schimba semnificativ cadrul care a guvernat până acum", a subliniat Marin.

Acesta a adăugat că speră la o diminuare a ratei combinate a asigurărilor, în care segmentul auto are o pondere mare.

"Trebuie să fim optimişti, dar trebuie să fim realişti cu frecvenţa daunelor din ţara noastră. Cred că suntem printre puţinele ţări din toată Europa care, în pandemie, încă avem rata combinată pe ramurile acestea importante, că au pondere mare şi mă refer la auto. Sper să o diminuăm puţin, să ne uităm la alte linii ce puţin la fel de importante - viaţa oamenilor, sănătatea şi toate celelalte aspecte", a afirmat preşedintele UNSAR.

Proiectul de Ordonanţă de Urgenţă privind decontarea directă obligatorie între asigurătorii RCA a fost publicat pe site-ul Ministerului Finanţelor în data de 26 ianuarie 2021.

Conform documentului, serviciul de asigurare de decontare directă garantează persoanei prejudiciate posibilitatea de a se adresa asigurătorului la care aceasta are încheiată asigurarea RCA în vederea recuperării prejudiciului, urmând ca acesta să recupereze în totalitate sau în parte sumele achitate de la asigurătorul RCA al persoanei vinovate de producerea accidentului.

Decontarea directă între asiguratorii RCA este aplicabilă la îndeplinirea cumulativă a următoarelor condiţii: accidentele auto se produc pe teritoriul României; vehiculele implicate în accidentele auto sunt înmatriculate/înregistrate în România; prejudiciile au rezultat în urma unui eveniment produs exclusiv între două vehicule; ambele vehicule implicate în accidentul auto au asigurare RCA valabilă la data evenimentului; din accident s-au produs prejudicii exclusiv vehiculelor. În cazurile în care se îndeplinesc în mod cumulativ condiţiile prevăzute, persoana prejudiciată avizează dauna la propriul asigurator RCA.

Potrivit proiectului, procedura de decontare directă se stabileşte prin reglementări ale Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), iar după efectuarea plăţilor despăgubirilor de către asigurătorul RCA al persoanei prejudiciate, acesta notifică asigurătorul persoanei vinovate cu privire la sumele achitate prin intermediul unei cereri de rambursare. Cererea de rambursare este însoţită de documentele pe baza cărora a fost stabilită răspunderea, s-a constata întinderea daunelor, a fost cuantificat prejudiciul, de actul prin care a fost stabilit cuantumul despăgubirilor şi de dovada plăţii.

Asigurătorul RCA al persoanei vinovate va achita sumele datorate în termen de maximum zece zile de la data notificării cererii de rambursare. În cazul în care nu îşi îndeplineşte sau îşi îndeplineşte defectuos obligaţia de plată, cu depăşirea termenului, inclusiv dacă diminuează nejustificat cuantumul despăgubirii, acesta va plăti penalităţi de 0,2% pe zi de întârziere calculate la nivelul sumei de despăgubire datorate sau la diferenţa de sumă neachitată. Penalităţile se achită odată cu achitarea sumei asupra căreia acestea se aplică.

Fundaţia Institutul de Studii Financiare şi trustul de presă DC Media Group organizează, joi, conferinţa online "Quo Vadis 2021!" - ediţia a III-a, Digitalizarea asigurărilor - prioritate Zero!". AGERPRES


populare
astăzi

1 Informații care dau fiori...

2 ALERTĂ România, condamnată să-i plătească 85 de milioane de euro plus dobânzi fostului proprietar rus al rafinăriei RAFO Onești

3 VIDEO Priviți ce „drăcovenie” au scos americanii din „cutia cu maimuțe”

4 Dau și ceilalți? / O mare navă rusă s-a scufundat în Mediterană după o explozie la sala motoarelor / „Ursa Major” era „strategică” pentru Rusia

5 Băiatul lui Ștefan Bănică Jr. povestește cum a fost bătut și umilit: „Mi-a dat pumni în burtă, apoi se lua de mine: de ce plângi, ești fetiță?”