Mâna Chinei e lungă/YouTube a anunţat că şterge postările despre coronavirus care contrazic OMS
Simplu şi uşor: Conţinutul YouTube ajunge controlat de OMS. Cu alte cuvinte, de China.
YouTube elimină videoclipuri despre virusul Wuhan, în cazul în care conţinutul lor nu respectă recomandările Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS), relatează The Epoch Times .
Platforma video, care aparţine de gigantul Alphabet, a înregistrat o creştere a ştirilor din aşa-numitele surse autoritare şi lucrează la reducerea vizibilităţii sau la eliminarea completă a videoclipurilor pe care angajaţii săi le consideră nefondate.
"Orice lucru care nu este corect din punct de vedere medical, de exemplu atunci când oamenii spun 'ia vitamina C, ia turmeric, te vor vindeca', acestea sunt exemple de lucruri care ar produce o încălcare a politicii noastre", a declarat recent CEO-ul YouTube, Susan Wojcicki, în timpul unei apariţii pe „Surse de încredere” la postul CNN.
„Orice este împotriva recomandărilor Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii ar fi o încălcare a politicii noastre.”
OMS a fost criticată pe larg pentru promovarea propagandei Partidului Comunist Chinez în afirmaţiile făcute despre virusul Wuhan apărut în China în 2019.
OMS s-a confruntat, de asemenea, cu critici pentru ca, la începutul lunii februarie, când focarul era deja scăpat de sub control în China, a recomandat ţărilor să păstreze neafectat fluxul de mărfuri şi călători din China, ignorând avertismentele Taiwanului cu privire la transmisibilitatea virusului.
Wojcicki a spus că viteza pandemiei virusului Wuhan este factorul care a determinat YouTube să facă „numeroase schimbări de politică, toate într-o perioadă scurtă de timp, pentru a ne asigura că suntem la curent cu schimbările”.
Neil Mohan, directorul de produse al companiei, a declarat pentru Axios că YouTube aplică agresiv politicile împotriva aşa-numitei dezinformări şi a eliminat mii de videoclipuri despre virusul Wuhan care au fost postate din China. Parlamentarii, jurnaliştii şi alţii au aceleaşi reguli, a motivat compania.
YouTube nu este singura companie de internet care elimină agresiv conţinut. De asemenea, Facebook elimină pagini întregi, inclusiv paginile pentru organizarea protestelor împotriva măsurilor dure de carantină.
---
Între timp, serviciul de mesagerie WhatsApp, deținut de Facebook, a oprit utilizatorii să trimită mesaje deja partajate de mai mult de patru ori unei comunități mai largi.
Unii dintre cei mai mari editori de știri din Marea Britanie, inclusiv Daily Telegraph și The Guardian, au criticat Google pentru lipsa de transparență în ceea ce privește filtrare reclamelor ce apar alături de materiale despre coronavirus.
Există o listă neagră care previne difuzarea anunțurilor alături de anumite articole, folosind inclusiv cuvinte-cheie precum „coronavirus” și „pandemie”.
Posturile media consideră nedreaptă decizia de a folosit filtrele ce împiedică difuzarea unor reclame la articole de interes public, inofensive.
Se estimează că blocarea publicitară prin cuvinte-cheie ca „pandemie” și „coronavirus” ar putea costa industria media din Marea Britanie 40 de milioane de lire sterline în următorul an.
Google a declarat pentru Financial Times că se gândește la o modalitate de a ajuta industria în această perioadă dificilă.