Mai mult de 21 de milioane de telespectatori au urmărit discursul de luni seara al preşedintelui francez
Alocuţiunea preşedintelui francez Emmanuel Macron a fost urmărită luni seara de peste 21 de milioane de telespectatori pe TF1, France 2 şi M6, potrivit datelor companiei de măsurare a audienţei Mediametrie, difuzate marţi şi preluate de AFP.
Această intervenţie, foarte aşteptată, care a durat în jur de 12 minute, a fost urmărită de 9,7 milioane de persoane pe TF1 (34,3% din audienţă), de 8,3 milioane pe France 2 (29,2%) şi de 3,1 milioane pe M6 (11%). Respectivele date nu integrează posturile de ştiri, ale căror audienţe vor fi cunoscute în timpul zilei de marţi.
În această intervenţie, preşedintele francez a promis o serie de măsuri care merg în sensul creşterii puterii de cumpărare solicitate de "veste": creşterea salariului minim cu 100 de euro din 2019, fără ca acest lucru să-i coste vreun euro pe angajatori, defiscalizarea orelor suplimentare din 2018 şi anularea creşterii de taxe care a fost impusă pensionarilor care câştigă mai puţin de 2.000 de euro pe lună. În plus, el le-a cerut angajatorilor care pot face acest lucru "să plătească o primă de sfârşit de an" care nu va fi fiscalizată.
Afirmând că înţelege "furia" şi "suferinţa", preşedintele francez a făcut mea culpa, după numeroasele scandări care i-au cerut demisia în timpul protestelor "vestelor galbene", uneori violente, care au avut loc în Franţa de la jumătatea lui noiembrie, paralizând ţara şi scoţând în evidenţă o profundă fractură socială între guvern şi "veste".
Precedenta alocuţiune radiotelevizată a preşedintelui francez, difuzată în 16 octombrie, a fost urmărită de 13,4 milioane de telespectatori pe toate posturile. Aceasta a fost rostită după remanierea guvernamentală determinată de demisiile răsunătoare ale lui Nicolas Hulot şi Gerard Collomb.AGERPRES