Mahler: Pacientul şi personalul medical pot avea siguranţă în spital dacă şi echipa tehnică este performantă
Managerul Institutului "Marius Nasta" din Bucureşti, Beatrice Mahler, a atras atenţia că, pentru ca pacientul şi personalul medical să aibă siguranţă în spital, este necesar şi ca echipa administrativă şi tehnică a spitalului să fie performantă sau, cel puţin, implicată, menţionând că acest lucru iese în evidenţă în cazul incendiului de la Spitalul judeţean Piatra Neamţ.
"Vorbim de spitale, de pacienţi, de personal medical. Dar ca toate acestea să funcţioneze, iar pacientul şi personalul medical să aibă siguranţă atunci când ajunge în spital, pe lângă partea medicală este necesar într-o unitate medicală ca echipa administrativă şi tehnică a spitalului să fie performantă sau cel puţin implicată. Ei formează faţa nevăzută, dar care iese în evidenţă în astfel de momente tragice, precum cel de la Piatra Neamţ", a scris duminică Beatrice Mahler pe Facebook.
Ea a menţionat că unul din primele obiective logistice asumate ca manager a fost deschiderea accesului la poarta 2 a Institutului, pentru că, în caz de necesitate, fluxul intrare-ieşire trebuie asigurat pe cele puţin doi căi de acces.
"Vă daţi seama, am ajuns manager la un spital cu o singură poartă... Şi dacă situaţia vi se pare că se rezolvă uşor, să ştiţi că reclamaţiile au curs şi mai curg....pentru că "de ce să se deschidă şi a doua poartă?", a adăugat Mahler.
Ea a mai relatat că un alt obiectiv al său, care este încă în plin proces de implementare, este acela de dezvoltare a echipei administrative şi tehnice.
"Din păcate, îmi dau seama că în spitale sau într-un spital nu poţi cere performanţă unor persoane pentru care "şi mâine e o zi" sau "merge şi aşa" sau "rezolvăm, nicio problemă", dar problema rămâne împietrită în timp şi loc. Se vorbeşte de schimbare, dar într-un spital, în afara Comitetului director şi al şefilor de secţie, toţi ceilalţi şefi din spitale - şi sunt mulţi - ocupă o funcţie... Iar viaţa noastră este şi în mâinile lor", a mai scris Beatrice Mahler. AGERPRES