Madrid, capitala turismului mondial
Oferte, specializare și tehnologii își dau întâlnire la cea de-a 35-a ediție a Târgului Internațional de Turism, Fitur (Feria Internacional de TURismo), care își deschide miercuri porțile la Madrid cu o inaugurare oficială prezidată de regii Spaniei și va rămâne deschis până duminică, 1 februarie, informează EFE.
Sectorul turismului a crescut în Spania și în lume, o conjunctură pozitivă care se reflectă în cifrele târgului la care participă anul acesta mai multe companii decât anul trecut (9.107). Târgul are o suprafață cu 4 % mai mare (56.233 de metri pătrați) și cu 12 % mai mulți expozanți (686).
Anul acesta sunt prezente două componente noi, precum turismul de cumpărături și de sănătate, două domenii cu mari oportunități de dezvoltare, cărora li se adaugă alte domenii precum sustenabilitatea medio-ambientală, tehnologia și colectivitatea gay.
În cadrul târgului, 15 agenții își vor expune oferta turistică privind sănătatea, un domeniu care așteaptă încasări de până la 300 de milioane de euro în anul 2015, sumă care se așteaptă să crească la 600 de milioane de euro în următorii patru ani. Pentru turismul de cumpărături, care implică anual sume de 13,5 miliarde de euro, vor prezenta propuneri 24 de agenții.
În ce privește aria internațională, au fost invitate 12 noi țări cu participare oficială. Orientul Mijlociu va beneficia de o prezență mai mare (24 % față de ediția anterioară), în timp ce pentru Asia-Pacific și America Latină prezența va fi de 19 % și respectiv 17 %. Primele trei zile ale târgului sunt rezervate profesioniștilor din sector, iar ultimele două care coincid cu weekendul vor fi destinate, ca în fiecare an, marelui public.
Sunt așteptați circa 200.000 de vizitatori din întreaga lume, dintre care 120.000 din sectorul profesional. Turismul mondial a fost reprezentat anul trecut de 1,138 miliarde de turiști internaționali, fapt ce reprezintă o creștere de 4,7 % față de 2013. China este în continuare principala piață emitentă, potrivit Organizației Mondiale a Turismului, care clasează Franța, SUA și Spania pe primele trei locuri ca destinații preferate de turiștii internaționali.
România este prezentă la târg cu un stand de 175,5 metri pătrați poziționați alături de Turcia, Portugalia, Israel, Croația. Participă 27 de expozanți români veniți să își promoveze ofertele turistice, printre care Primăria Clujului, oraș care în acest an este și Capitala europeană a tinerilor, după cum a declarat pentru AGERPRES președintele Autorității Naționale pentru Turism, Simona Man. AGERPRES