Măcel suferit de Rusia, miercuri, în Ucraina!/1.130 de soldaţi, 20 de tancuri şi 33 de sisteme de artilerie, într-o nouă zi de pierderi masive
Forţele ruse au pierdut miercuri un total de 1.130 de soldaţi, 20 de tancuri şi 33 de sisteme de artilerie, într-o nouă zi de pierderi masive, a anunţat joi Statul Major General al Ucrainei, citat de EFE, preluată de Agerpres.
Victimele de miercuri ridică pierderile de personal ale Rusiei în război la 321.800 de oameni, conform bilanţului furnizat de Kiev.
Aceste cifre nu putut fi confirmate din surse independente, dar o investigaţie a unei media ruse critice la adresa Kremlinului a identificat în septembrie peste 230.000 de cereri de certificate de deces pentru soldaţii ucişi pe front.
Cât priveşte situaţia din teatrele de operaţiuni, Statul Major General de la Kiev a raportat pentru miercuri o nouă zi de atacuri masive ruseşti pe axele Kupiansk (nord-est), Mariinka şi Avdiivka (est).
După asalturile eşuate cu blindate, armata rusă îşi trimite acum oamenii „în valuri” pentru a încerca să încercuiască Avdiivka, cu pierderi masive, la fel ca la Bahmut, potrivit soldaţilor ucraineni care apără acest oraş din estul ţării, notează AFP.
Ucraina continuă să fie în ofensivă în regiunea Zaporojie (sud), unde încearcă să avanseze spre oraşul ocupat Melitopol şi menţine poziţiile stabilite pe malul estic al fluviului Nipru.
Pe malul estic al fluviului, care până de curând era controlat în întregime de Rusia, ucrainenii continuă să distrugă echipamentele ruseşti prin atacuri de contrabaterie şi să lovească în spatele liniilor inamice, mai informează Statul Major ucrainean.
În ultimele 24 de ore, Ucraina afirmă că a lansat 11 atacuri asupra acumulărilor de trupe ruse în diferite puncte de pe linia frontului.
Patru persoane au fost ucise şi cinci au fost rănite joi în bombardamentele ruseşti asupra regiunii Herson, din sudul Ucrainei, au anunţat biroul procurorului regional şi un oficial prezidenţial, potrivit Reuters.
„Conform unor date preliminare, bombardamentele au fost efectuate cu muniţie cu dispersie”, a declarat pe aplicaţia de mesagerie Telegram şeful cancelariei prezidenţiale de la Kiev, Andrii Iermak.
Trupele ruse s-au retras din oraşul Herson – centrul administrativ al regiunii cu acelaşi nume – şi de pe malul vestic al fluviului Nipru la sfârşitul anului trecut, iar acum bombardează în mod regulat aceste zone de pe poziţiile de pe malul estic al fluviului.
În acelaşi timp, Direcţia principală de informaţii din cadrul Ministerului ucrainean al Apărării (GUR) a declarat joi că a obţinut acces la o serie de documente ale Agenţiei federale de transport aerian din Federaţia Rusă (Rosaviaţia) în urma unei „operaţiuni cibernetice speciale”, conform EFE.
Potrivit acestor documente, aviaţia civilă rusă s-ar afla în pragul „colapsului”, după mai bine de un an de sancţiuni internaţionale ca răspuns la invazia Ucrainei, care au privat-o de acces la piese de schimb obţinute anterior din ţările occidentale.
Conform unui material prezentat joi de GUR, numărul de defecţiuni la aeronavele civile ruseşti a crescut de trei ori în primele nouă luni ale acestui an, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2022. Aceste probleme au dus la un număr neobişnuit de mare de accidente de diferite niveluri de risc.
Cele mai problematice pentru aviaţia rusă sunt motoarele şi şasiurile, precum şi elemente importante precum sistemul hidraulic, aripile şi software-ul, afirmă serviciile de informaţii militare de la Kiev în analiza documentelor la care a avut acces.
Sancţiunile occidentale fac dificilă sarcina Rusiei de a efectua întreţinerea necesară a flotei sale de avioane. Din cauza lipsei de capacităţi şi de specialişti, Moscova încearcă să redirecţioneze mentenanţa aeronavelor sale către Iran, unde lucrările se fac în mod „artizanal” şi fără o certificare corespunzătoare, precizează GUR.
Potrivit unor documente care ar fi fost obţinute de serviciile de informaţii militare de la Kiev, în martie 2022, 10% din avioanele de fabricaţie occidentală din Rusia funcţionau fără să fi trecut de inspecţiile tehnice necesare.
Numărul aeronavelor de fabricaţie străină care operează fără să fi trecut de astfel de inspecţii este acum de 70%, iar unul dintre motive este lipsa de piese occidentale din cauza sancţiunilor.
Aceasta a dus la intensificarea unei practici cunoscute sub numele de „aerocanibalism”, care constă în „dezmembrarea unor aeronave pentru a le repara pe altele”, potrivit materialului prezentat de GUR.