Lumea, în derivă!/Producătorul de cosmetice L’Oreal anunță că elimină cuvântul „albire” din produsele sale. Coca-Cola și alți giganți comerciali își întrerup publicitatea pe rețelele de socializare
Lumea, în derivă!/Producătorul de cosmetice L’Oreal anunță că elimină cuvântul „albire” din produsele sale. Coca-Cola și alți giganți comerciali își întrerup publicitatea pe rețelele de socializare
Campanie fără precedent „împotriva rasismului” la care se alătură mari entități comerciale, mărci de renume din întreaga lume.
Presa internațională relatează că gigantul Coco-Cola a anunțat vineri că va întrerupe publicitatea pe toate platformele de socializare la nivel mondial. Reprezentanții Companiei au relatat că nu este vorba despre un „boicot” oficial, dar că în acest moment alege să-și oprească publicitatea.
„Nu există loc pentru rasism în lume și nu există loc pentru rasism pe rețelele de socializare. Compania Coca-Cola va întrerupe publicitatea plătită pe toate platformele de socializare la nivel mondial pentru cel puțin 30 de zile. De data aceasta, va trebui să reevaluăm politicile noastre de publicitate și să stabilim dacă se impun unele revizuiri”, a comentat directorul executiv al Coca-Cola și președintele, James Quincey, conform cnbc.co
Reprezentanții mărcilor de îmbrăcăminte Levi’s și Dockers au anunțat, de asemenea, vineri seara ca vor opri anunturile publictare pe Facebook și pe Instagrama, în timp ce cel mai mare producător de ciocolată din America, Hershey, a precizat că va reduce cheltuielile de publicitate pe Facebook și pe Instagram cu o treime pentru restul anului.
În urmă cu o săptămână, un grup de organizații (Liga anti-defăimare, NAACP, Giganți adormiti, Culoarea schimbării, Presa liberă etc.) au făcut apel de companiile de publicitate să boicoteze Facebook și să întrerupă publicitatea pentru luna iulie, în sem de solidaritate în demersul stopării rasismului.
Anunțul Coca-Cola venit imediat după ce Unilever (ale cărui mărci sunt Dove, Ben&Jerrys și Hellmanns) a declarat vineri că va opri publicitatea pe Facebook, Instagram și Twitter în SUA cel puțin până în 31 Decembrie 2020.
Și Procter&Gamble a anunțat la începutul săptămânii că analizează toate canalele media, rețelele, platformele de socializare și programele prin care distribuie publicitate: „pentru a se asigura că conținutul și comentariile sunt exacte, respectuoase pentru toți oamenii.”
Și compania franceză de cosmetice L’Oreal elimină cuvinte precum „albire” din produsele sale
Gigantul francez de cosmetice L’Oreal a anunțat sâmbătă că va elimina cuvinte precum „albire” din produsele sale, pe fondul protestelor globale împotriva rasismului.
„Grupul L’Oreal a decis să elimine cuvintele alb/albire, luminos, curat din gama tuturor produselor sale de seară”, a transmis compania într-o declarație.
Mark Zuckerberg anunță noi politici de conectare, mai eficiente în combaterea fenomenului de incitare la ură
Fondatorul Facebook-ului, Mark Zuckerberg, n-a rămas indiferent la situția generate de toată această campanie, anunțând că va implementa noi politici de conectare care să asigure o verificare mai corectă a dezinformărilor de pe platforma sa. Zuckerberg a răspuns vineri criticilor tot mai mari în legătură cu dezinformarea de pe Facebook, cum că va eticheta toate postările legate de vot cu un link care să încurajeze utilizatorii să se uite la noul său centru de informare a alegătorilor.
Acţiunile companiei sale au scăzut vineri cu 8,3%, cel mai mult în trei luni, după ce Unilever (compania cu cele mai mari investiţii de publicitate din lume) a anunțat că se alătură campaniei de boicot inițiată de organizațiile care luptă împotriva rasismului.
Sursa foto: Facebook/ Mark Zuckerberg