Lucrările la șoseaua Craiova-Pitești avansează rapid. Când s-ar putea circula pe drumul-expres
Începute în 2019, lucrările la viitorul drum expres Craiova-Pitești merg într-un ritm foarte bun, iar până la acest moment mai bine de jumătate din drum este deja gata, scrie Adevărul .
„Adevărul” a obținut cele mai noi informații de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Infrastructură Rutieră (CNAIR) despre evoluția acestui proiect esențial de infrastructură rutieră, dar și foarte important pentru industria auto din țara noastră.
Unul dintre cele patru tronsoane ale drumului cu o lungime de 121,185 kilometri a fost deja finalizat, în alte două tronsoane lucrările sunt avansate, iar pe cel de-al patrulea tronson lucrările vor începe în luna noiembrie. În total, sunt finalizați aproximativ 63 de kilometri din viitorul drum expres Craiova-Piteşti.
Drumul expres Craiova - Piteşti are 75 poduri şi pasaje şi 26 de intersecţii denivelate fără acces, precum şi trei baze de întreţinere si deszăpezire, patru spaţii de servicii şi patru parcări de scurtă durată. Valoarea totală a proiectului este de 4,9 miliarde lei, din care valoarea totală eligibilă, finanţată prin fonduri europene nerambursabile, este 4,1 miliarde lei. Dacă nu apar impedimente majore, drumul expres Craiova-Pitești va fi finalizat în noiembrie 2024.
Tronsonul 1 al viitorului drum expres (Craiova-Robăneşti) are o lungime de 17,7 kilometri, iar lucrările au început în toamna anului 2019. La ora actuală, progresul fizic al lucrărilor pe acest tronson este de 55,01%, valoarea contractului fiind de 358,1 milioane lei fără TVA. ”La data prezentă nu există probleme care a căror soluționare intră în obligațiile/competențele CNAIR. Antreprenorul întâmpină dificultăți financiare și în aprovizionarea cu materiale în șantier, deși continuă lucrările. CNAIR realizează verificări săptămânale în șantier, iar verificarea zilnică în teren este asigurată de către consultant”, au precizat pentru ”Adevărul” reprezentanții CNAIR.
Tronsonul 2 Robănești-Slatina (39,85 kilometri) a fost împărțit în două loturi, ambele fiind finalizate în acest an. Lotul 1 Robăneşti-Brănet are o lungime de 18,5 kilometri, iar lucrările au fost finalizate în luna aprilie a.c. . Valoarea contractului este de 661,4 milioane lei fără TVA. Pe lotul 2 Brănet-Slatina, cu o lungime de 21,5 kilometri, lucrările au fost terminate în luna iulie. Valoarea contractului este de 792,1 milioane lei fără TVA.
Pe tronsonul 3 Slatina-Coloneşti (31,8 kilometri), lucrările au început în primăvara lui 2021, iar stadiul lucrărilor este de aproximativ 48%.
„Antreprenorul acestui tronson are o mobilizare foarte bună. Termenul contractual pentru finalizarea lucrărilor este luna ianuarie 2024”, spun reprezentanții CNAIR.
În fine, tronsonul 4 Lunca Corbului-Bradu (31,88 kilometri) este singurul la care încă nu au început lucrările, contractul fiind semnat pe 17 august 2021. Vestea bună este că proiectarea acestui tronson va fi finalizată în luna noiembrie a.c. Autorizația de construire a fost emisă încă din 10 august. Cel mai probabil, lucrările vor începe în luna noiembrie.
„Antreprenorul este mobilizat și a început demersurile pentru execuția lucrărilor. Termenul contractual de finalizare a lucrărilor pentru tronsonul patru este luna noiembrie 2024”, adaugă oficialii CNAIR.
Construcţia acestui tronson este pe teritoriul judeţului Argeş. Tronsonul 4 se racordează la Autostrada Bucureşti - Piteşti la km 121+185. Valoarea contractului pentru acest tronson este de 617 milioane lei fără TVA.