Licu (PG): Secţia de investigare a magistraţilor va funcţiona într-o clădire dintr-o zonă frumoasă a Bucureştiului
Bogdan Licu, adjunct al procurorului general, a anunţat miercuri, după o dezbatere la Ministerul Justiţiei, că noua Secţie de investigare a magistraţilor va funcţiona într-o clădire pusă la dispoziţie de RA-APPS, situată "într-o zonă frumoasă a Bucureştiului".
Ministerul Justiţiei a organizat miercuri o dezbatere privind luarea unor măsuri pentru asigurarea desfăşurării activităţii Secţiei pentru investigarea infracţiunilor din justiţie, înfiinţată recent în cadrul Parchetului General.
"A fost o discuţie despre problemele administrative, cu privire la operaţionalizarea noii secţii. A participat un secretar de stat. I-am informat despre demersurile făcute de noi până în acest moment. Au fost disfuncţionalităţi, dar acum le asigurăm nişte condiţii minime de funcţionare. Vestea bună este că, ieri, am semnat un contract cu RA-APPS, prin care a fost repartizată o clădire în care va funcţiona noua secţie. În noua clădire sunt întrunite toate condiţiile necesare unei bune desfăşurări a activităţii. Nu pot să spun unde este această clădire. Este într-o zonă frumoasă a Bucureştiului. Este o clădire funcţională, o clădire mare, aproape 900 metri pătraţi utili de birouri, cu o curte mare, au spaţiu de arhivă, tot ce trebuie. (...) Nu au fost rezolvate toate problemele, dar avem perspectiva rezolvării problemelor prin alocarea acestui spaţiu de către RA-APPS", a declarat Bogdan Licu, la ieşirea din sediul MJ.
În cadrul dezbaterii, Florena Sterschi şi Adina Florea, procuror-şef, respectiv procuror şef adjunct al acestei secţii, s-au plâns de faptul că la Parchetul General nu au condiţii pentru o bună desfăşurare a activităţii.
Astfel, Florena Sterschi a explicat că, încă din data de 23 octombrie, când noua secţie a devenit operaţională, a făcut demersuri pentru alocarea de resurse materiale şi umane. Ea a explicat că noua secţie a primit cinci birouri în cadrul Parchetului General, însă fără linii telefonice, fax şi obiecte de mobilier. Sterschi a mai spus că a făcut un demers în vederea transformării acestei secţii în direcţie, susţinând că numărul procurorilor care vor lucra în această secţie este insuficient în raport cu volumul mare de muncă.
"La data de 23 octombrie, când s-a operaţionalizat secţia, domnul procuror general a promis că ne va pune la dispoziţie toate condiţiile care să ne permită să funcţionăm. În momentul în care am venit să ocupăm acele cinci birouri, ele au fost, cam pretenţios spus, igienizate. S-a folosit un aspirator cu care s-au curăţat mochetele. Nu exista niciun fel de mobilier. Mai mult, mobilierul care ni s-a repartizat a fost asamblat în prezenţa noastră din componente care se aflau în beciul sau în subsolul parchetului. Calculatoarele sunt foarte vechi, imprimantele de asemenea. La acest moment, procurorul-şef şi procurorul-şef adjunct nu au telefoane la birou. Ca să comunicăm cu exteriorul trebuie să mergem în spaţiul destinat grefei. (...) Nu avem unde să depozităm dosarele. Birourile nu au nici măcar dulapuri să depozităm aceste dosare. (...) Secţia trebuie să preia şi dosarele soluţionate, numărul acestora fiind de 33.000. Efectiv nu avem unde să le depozităm. Aceste dosare conţin informaţii confidenţiale şi necesită un anumit nivel de protecţie", a afirmat şi Adina Florea. AGERPRES