Kanal D se extinde în Moldova, creşte programele informative şi aduce cazurile sociale la "Wowbiz"
Kanal D vrea să îşi extindă zona de difuzare în Republica Moldova, să crească numărul programelor informative difuzate şi să modifice structura emisiunii sale "Wowbiz", în sensul promovării cazurilor sociale şi a prezentării unui "monden curat", potrivit reprezentanţilor acestei televiziuni.
Planurile televiziunii au fost prezentate, în şedinţa de joi, a Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), la care a fost prezentă o delegaţie condusă de preşedintele Kanal D România, Haluk Kurcer.
Astfel, societatea Dogan Media International SA, care deţine licenţa audiovizuală prin satelit a Kanal D, a solicitat CNA prelungirea licenţei cu nouă ani, în condiţiile în care aceasta ar fi expirat pe 30 ianuarie.
Reprezentanţii Kanal D au solicitat CNA şi modificarea licenţei televiziunii, astfel încât aceasta să poată emite nu doar în România, ci şi în Republica Moldova. În plus, aceştia au cerut modificarea structurii de programe a Kanal D, în sensul creşterii producţiilor proprii şi a programelor informative.
De asemenea, a fost solicitată aprobarea CNA pentru modificarea acţionariatului Dogan Media Internaţional SA, în sensul că asociatul principal, Dogan TV Holding A.Ş din Turcia, îşi creşte uşor participaţia, de la 99,99997% la 99,99998%, iar asociatul minoritar, Rukiye Sevda Boduroglu, îşi scade uşor participaţia, de la 0,00003% la 0,00002%. Modificarea acţionariatului a fost operată deja, ca urmare a unui majorări de capital social, potrivit precizărilor făcute de reprezentanţii Kanal D în şedinţa CNA.
Grupul Dogan din Turcia a intrat pe piaţa de televiziune din România în ianuarie 2007, când televiziunea Kanal D a primit o licenţă audiovizuală de la CNA. Kanal D a început să emită din februarie 2007.
În şedinţa CNA, Haluk Kurcer, preşedintele Kanal D România, a declarat că de la intrarea pe piaţa din România, grupul Dogan a investit aproape 90 de milioane de euro în televiziunea Kanal D.
"Am învăţat din greşelile noastre, iar succesul nostru se datorează echipei Kanal D", a spus, printre altele, Haluk Kurcer.
Clara Bomboe, directorul de programe al Kanal D, a vorbit despre strategia televiziunii, precizând că aceasta intenţionează să difuzeze mai multe programe de informare. "În ultimii ani am insistat pe producţia proprie şi am introdus emisiuni informative", a spus Clara Bomboe, dând exemplu programul "Asta-i România!", a cărei durată a fost mărită, şi emisiunea de reportaje "Sabbagh în acţiune".
În ceea ce priveşte extinderea zonei de difuzare în Republica Moldova, Cătălin Băleanu, reprezentantul Kanal D în relaţia cu CNA, a spus că există foarte multe solicitări pentru ca programele televiziunii să poată fi recepţionate şi în această ţară. "În măsura în care vom găsi un partener de încredere să ne distribuie, ne gândim să avem şi un specific local pentru Republica Moldova", a mai spus Cătălin Băleanu.
Răspunzând unor întrebări adresate de membrii CNA privind încălcările legislaţiei audiovizualului în ultimul an de către Kanal D, respectiv difuzarea unei cantităţi de publicitate mult mai mare faţă de cea prevăzută de Legea audiovizualului, Cătălin Băleanu a spus că situaţia a fost cauzată de nivelul foarte redus al pieţei de publicitate din România. El a mai spus că, începând din 2016, va putea fi observată "o schimbare radicală de conduită la Kanal D".
Membrul CNA Radu Herjeu a felicitat echipa Kanal D pentru ce a realizat în cei nouă ani de la intrarea pe piaţa de televiziune din România, în care au reuşit să ajungă încă din primii ani pe locul al treilea în audienţe. Herjeu a spus însă că nu doar publicitatea este "punctul slab" al Kanal D, ci şi emisiunea "Wowbiz", care a avut numeroase derapaje şi a primit sancţiuni dure de la CNA în ultimul an.
Sursa: mediafax.ro