Jumătate din aeronavele Air France, blocate la sol din cauza grevei piloţilor
Cel puţin jumătate din avioanele Air France au fost blocate la sol luni, o cifră ce s-ar putea ridica la opt aeronave din zece, potrivit unuia dintre sindicatele piloţilor implicate în grevă.
Opunându-se proiectului de dezvoltare a filialei sale low cost, Transavia, SNPL (majoritar) a făcut apel la grevă în perioada 15-22 septembrie, Spaf, al doilea sindicat ca mărime, şi Alter (nereprezentativ) până pe 18.
Aproximativ 20 de persoane aşteptau în linişte luni dimineaţa la un ghişeu al Air France de pe aeroportul din Paris pentru a schimba biletele.
"M-am săturat de nivelul ridicat al grevei în Franţa, întotdeauna este o problemă când te întorci în această ţară", a declarat un pasager, Jean-Marc Ragot pe aeroportul Roissy, în timp ce zborul său de legătură către Lyon (sud-est), unde locuieşte, a fost anulat.
Unei alte pasagere, Zoé Decally care pleacă în vacanţă la Tirana, i s-a propus deja o soluţie. "Mi-au schimbat zborul de legătură, voi ajunge cu doar o oră întârziere. Nu este moarte de om".
Anticipând dificultăţi importante, întârzieri şi perturbări ale traficului, în afară de anulări, compania le-a cerut clienţilor să "îşi amâne călătoria, să schimbe biletul fără taxe" sau "să primească banii înapoi" şi le-a recomandat celor "al căror zbor va fi anulat să nu meargă la aeroport".
Pentru această primă zi de grevă, ea estimează că va putea asigura aproape jumătate din zboruri (48 la sută).
Ultimele negocieri, duminică, înainte de începerea mişcării sociale, între SNPL AF Alpa şi conducere, nu au permis deblocarea situaţiei.
O mişcare de o săptămână ar fi cel mai lung conflict de muncă al piloţilor Air France (grupul Air France-KLM) din 1998. Conducerea a evaluat la "10 până la 15 milioane" pierderile zilnice din cauza acestei greve.
Pentru clienţi, cărora le-a trimis 65.000 de mesaje telefonice, compania a evocat posibilitatea unor "despăgubiri" şi afirmă că "programul de zbor va fi actualizat cu 24 de ore înaintea plecării".