Japonia: Muzeul vaselor de toaletă a avut peste 30.000 de vizitatori în primele trei luni de la deschidere
Toto, cea mai mare companie japoneză care produce vase de toaletă, va sărbători 100 de ani de la înființare în 2017, așa încât a decis să inaugureze la sfârșitul verii trecute un muzeu dedicat vaselor de WC pentru a pune în valoare experiența niponă, relatează slate.fr.
Firma s-a remarcat îndeosebi prin comercializarea așa-numitelor "washlets", toalete performante cu tot felul de opțiuni, scrie Washington Post. De la neutralizatorul de miros integrat la jeturile de apă cu temperatură variabilă și la uscătorul pentru posterior, nimic nu lipsește pentru ca igiena să fie la cel mai înalt nivel. Astfel de produse au și clienți celebri, precum Will Smith sau Madonna.
Muzeul, a cărui amenajare a costat 55 de milioane de euro, prezintă la Kitakyushu (în nordul insulei Kyushu) istoria vaselor de toaletă cu ajutorul filmelor și a reconstituirilor de toalete de-a lungul secolelor. În primele trei luni de la deschidere, muzeul, unde accesul este gratuit, a avut peste 30.000 de vizitatori. Cine dorește să aibă un astfel de produs acasă, trebuie să plătească între 500 și 6.000 de euro. Chinezii, de exemplu, sunt cuceriți de vasele de toaletă ale firmei Toto și, după un sejur în Japonia, se întorc acasă cu unul sau mai multe. Toto a depășit în acest an pragul de 40 de milioane de "washlets" fabricate.
Muzeul din Japonia nu este totuși primul dedicat WC-urilor. În India, la New Delhi, un ONG a amenajat un muzeu al toaletelor acum circa 20 de ani, dar cu totul alt scop: acela de a sensibiliza populația la câștigul de igienă pe care îl aduc toaletele, încheie salte.fr .
AGERPRES.